Pregled bibliografske jedinice broj: 990526
Dječja opera – poticaj za recepciju umjetničkog djela u nastavi Glazbene kulture u primarnom obrazovanju
Dječja opera – poticaj za recepciju umjetničkog djela u nastavi Glazbene kulture u primarnom obrazovanju // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), Sp.Ed.2; 11-48 doi:10.15516/cje.v20i0.3380 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 990526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječja opera – poticaj za recepciju umjetničkog
djela u nastavi Glazbene kulture u primarnom
obrazovanju
(Children's opera – motivation for the reception of
art in teaching music in primary education)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara ; Herak, Ema
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20
(2018), Sp.Ed.2;
11-48
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dječja opera ; Glazbena kultura ; primarno obrazovanje
(children’s opera ; music education, primary education)
Sažetak
Dječja opera je umjetničko djelo i premda je izvedba dječje opere u kazalištu za mlađu publiku prvenstveno scenski vizualni doživljaj ipak je ono što dominira cijelom izvedbom upravo glazba. Pritom je najvažnije da djeca, prateći događanje na pozornici, nesvjesno primaju glazbu koja postaje dio njihovog ukupnog doživljaja. Izravno doživljavanje dječje opere može biti poticaj za recepciju umjetničkog djela jer ona svojom složenom glazbeno-scenskom strukturom koja ujedinjuje književni predložak, glazbu, kostimografiju i scensko uprizorenje, samom recepcijom izvedbe pruža djeci jedinstveni umjetnički doživljaj koji ima pozitivan utjecaj na njihovo oblikovanje kulturnog i glazbenog ukusa. U primarnom obrazovanju nije preporučljivo dječju operu poučavati na način stjecanja znanja o dječjoj operi, već učenike treba uvoditi u svijet opere kroz njihov doživljaj konkretne dječje opere što se može postići recepcijom (slušanjem i gledanjem), a u ovome radu ukazujemo na mogućnost implementacije toga sadržaja u suvremenom kurikulskom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kroatologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus