Pregled bibliografske jedinice broj: 99038
Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys
Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys, 2002., diplomski rad, Visoka učiteljska škola, Spli
CROSBI ID: 99038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys
(Knowledge Evaluation in the TEx-Sys)
Autori
Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Visoka učiteljska škola
Mjesto
Spli
Datum
25.01
Godina
2002
Stranica
74
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Nastavni proces; inteligentni tutorski sustavi; kviz; vrednovanje znanja
(Instruction process; Intelligent Tutoring Systems; Quiz; Knowledge Evaluation)
Sažetak
Svakom bi učitelju u njegovu radu trebao biti cilj poboljšanje nastavnog procesa s namjerom razvijanja učenikovih sposobnosti i kritičkog mišljenja. Već i sami studenti, budući učitelji, otkrivaju mnoge nedostatke sadašnjeg metodičkog pripremanja za nastavni proces. Zato su često mnogo otvoreniji i s više interesa za otkrivanje novih sredstava i pomagala u koje svakako ubrajamo računalnu tehnologiju, s posebnim naglaskom na inteligentne tutorske sustave. Mnogo se pažnje obraća na kvalitetu izvedbe satova obrade novog gradiva, ponavljanja i uvježbavanja. Kreativniji učitelji uz relativno malo priručnog materijala mogu ostvariti veoma zanimljivu i za djecu motivirajuću nastavu za sva tri tipa nastavnih satova. Jedino se čini da su načini provjeravanja znanja učenika i praćenja njihova rada uvijek nekako po strani. Primjenjuju se uvijek isti načini praćenja znanja, te učitelji često i nisu zainteresirani za nove i drugačije načine koji bi dali cjelovitiju sliku o samom radu učenika. Zadatak ovog diplomskog rada je bio pokazati da i na području praćenja znanja učenika u radu postoje neke nove mogućnosti. Upoznali smo hipermedijsku autorsku ljusku TEx-Sys, pomoću koje je moguće ostvarivati nastavni proces na jedan nov, zanimljiv i nadasve drugačiji način od onih na koje smo do sada navikli. Da bismo mogli ozbiljnije i objektivnije razmišljati o primjeni kviza u sustavu TEx-Sys, trebalo ga je usporediti s dobro poznatim “ ; klasičnim” ; načinima ispitivanja naučenog. U radu su prikazane mogućnosti samog kviza. Cilj nije bio pokazati da je kviz u sustavu TEx-Sys najbolji ili najlošiji način praćenja znanja, već samo uputiti i predstaviti nove mogućnosti vrednovanja i ispitivanja znanja učenika. Vidjeli smo da su načini praćenja znanja koji se danas primjenjuju u školama nedovoljni, odnosno da ne zadovoljavaju potrebe učitelja, a i učenici su često nezadovoljni dobivenom ocjenom jer misle da su nepravedno ocijenjeni, da su pitanja bila presložena ili prelagana i slično. Zato je potrebno truditi se i svakodnevno tražiti nove putove kojima ćemo poboljšati nastavni proces, te dobiti motiviranije učenike. O pravoj primjeni kviza u školi još je uvijek nemoguće pričati zbog neupućenosti učitelja i neopremljenosti razrednih odjeljenja računalima. To ne znači da ne možemo i ne trebamo neprestano tražiti nove načine procjenjivanja i vrednovanja učenikovog znanja. Nedovoljno obrazovanje učitelja, te ekonomske prilike nam ni u kojem slučaju ne smiju biti isprika. Računalna tehnologija koja se uvodi u škole ne mora nužno biti bolja od starih načina prenošenja znanja i praćenja rada učenika, ali sigurno otvara nove putove za kreativniji rad koji će djeci omogućiti što kvalitetniju nastavu, s ciljem povećanja motivacije, samostalnosti, te razvijanja kritičkog mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija