Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 99038

Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys


Koludrović, Morana
Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys, 2002., diplomski rad, Visoka učiteljska škola, Spli


CROSBI ID: 99038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys
(Knowledge Evaluation in the TEx-Sys)

Autori
Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Visoka učiteljska škola

Mjesto
Spli

Datum
25.01

Godina
2002

Stranica
74

Mentor
Stankov, Slavomir

Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir

Ključne riječi
Nastavni proces; inteligentni tutorski sustavi; kviz; vrednovanje znanja
(Instruction process; Intelligent Tutoring Systems; Quiz; Knowledge Evaluation)

Sažetak
Svakom bi učitelju u njegovu radu trebao biti cilj poboljšanje nastavnog procesa s namjerom razvijanja učenikovih sposobnosti i kritičkog mišljenja. Već i sami studenti, budući učitelji, otkrivaju mnoge nedostatke sadašnjeg metodičkog pripremanja za nastavni proces. Zato su često mnogo otvoreniji i s više interesa za otkrivanje novih sredstava i pomagala u koje svakako ubrajamo računalnu tehnologiju, s posebnim naglaskom na inteligentne tutorske sustave. Mnogo se pažnje obraća na kvalitetu izvedbe satova obrade novog gradiva, ponavljanja i uvježbavanja. Kreativniji učitelji uz relativno malo priručnog materijala mogu ostvariti veoma zanimljivu i za djecu motivirajuću nastavu za sva tri tipa nastavnih satova. Jedino se čini da su načini provjeravanja znanja učenika i praćenja njihova rada uvijek nekako po strani. Primjenjuju se uvijek isti načini praćenja znanja, te učitelji često i nisu zainteresirani za nove i drugačije načine koji bi dali cjelovitiju sliku o samom radu učenika. Zadatak ovog diplomskog rada je bio pokazati da i na području praćenja znanja učenika u radu postoje neke nove mogućnosti. Upoznali smo hipermedijsku autorsku ljusku TEx-Sys, pomoću koje je moguće ostvarivati nastavni proces na jedan nov, zanimljiv i nadasve drugačiji način od onih na koje smo do sada navikli. Da bismo mogli ozbiljnije i objektivnije razmišljati o primjeni kviza u sustavu TEx-Sys, trebalo ga je usporediti s dobro poznatim &#8220 ; klasičnim&#8221 ; načinima ispitivanja naučenog. U radu su prikazane mogućnosti samog kviza. Cilj nije bio pokazati da je kviz u sustavu TEx-Sys najbolji ili najlošiji način praćenja znanja, već samo uputiti i predstaviti nove mogućnosti vrednovanja i ispitivanja znanja učenika. Vidjeli smo da su načini praćenja znanja koji se danas primjenjuju u školama nedovoljni, odnosno da ne zadovoljavaju potrebe učitelja, a i učenici su često nezadovoljni dobivenom ocjenom jer misle da su nepravedno ocijenjeni, da su pitanja bila presložena ili prelagana i slično. Zato je potrebno truditi se i svakodnevno tražiti nove putove kojima ćemo poboljšati nastavni proces, te dobiti motiviranije učenike. O pravoj primjeni kviza u školi još je uvijek nemoguće pričati zbog neupućenosti učitelja i neopremljenosti razrednih odjeljenja računalima. To ne znači da ne možemo i ne trebamo neprestano tražiti nove načine procjenjivanja i vrednovanja učenikovog znanja. Nedovoljno obrazovanje učitelja, te ekonomske prilike nam ni u kojem slučaju ne smiju biti isprika. Računalna tehnologija koja se uvodi u škole ne mora nužno biti bolja od starih načina prenošenja znanja i praćenja rada učenika, ali sigurno otvara nove putove za kreativniji rad koji će djeci omogućiti što kvalitetniju nastavu, s ciljem povećanja motivacije, samostalnosti, te razvijanja kritičkog mišljenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
177010

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)

Avatar Url Slavomir Stankov (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana
Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys, 2002., diplomski rad, Visoka učiteljska škola, Spli
Koludrović, M. (2002) 'Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys', diplomski rad, Visoka učiteljska škola, Spli.
@phdthesis{phdthesis, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2002}, pages = {74}, keywords = {Nastavni proces, inteligentni tutorski sustavi, kviz, vrednovanje znanja}, title = {Vrednovanje znanja u sustavu TEx-Sys}, keyword = {Nastavni proces, inteligentni tutorski sustavi, kviz, vrednovanje znanja}, publisherplace = {Spli} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2002}, pages = {74}, keywords = {Instruction process, Intelligent Tutoring Systems, Quiz, Knowledge Evaluation}, title = {Knowledge Evaluation in the TEx-Sys}, keyword = {Instruction process, Intelligent Tutoring Systems, Quiz, Knowledge Evaluation}, publisherplace = {Spli} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font