Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 990263

Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima


Kolar Billege, Martina; Blum, Monika
Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 2; 49-70 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 990263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima
(Fourth Grade Primary School Pupils' Knowledge of Croatian Orthography with Respect to Textbook Content)

Autori
Kolar Billege, Martina ; Blum, Monika

Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20 (2018), 2; 49-70

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
metodika hrvatskoga jezika, pravopisno znanje, primarno obrazovanje, udžbenici
(Croatian language teaching methodology ; orthographic knowledge ; primary education ; textbooks)

Sažetak
U radu smo istražili pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda u pisanju riječi koje sadrže č i ć s obzirom na izloženost tim riječima u udžbenicima hrvatskoga jezika. U oba udžbenika evidentirane su ukupno 4552 leksičke jedinice koje sadrže č i ć, a od toga 1436 različitih riječi. Istraživanjem smo utvrdili koje su riječi u udžbeniku hrvatskoga jezika frekventne, a koje manje frekventne te smo s pomoću kontrolnoga diktata provjerili znanje pravilnoga pisanja 10 najfrekventnijih i 22 najmanje frekventne riječi. Rezultati pokazuju da su učenici bili statistički značajno uspješniji u pisanju frekventnijih riječi nego u onima manje frekventnima. Nije dobivena statistički značajna razlika u uspjehu učenika s obzirom na spol. Da bi učenje pravopisnih sadržaja bilo uspješno, učenike je potrebno izlagati jezičnometodičkim predlošcima koji su zasićeni tim sadržajem.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Kolar Billege, Martina; Blum, Monika
Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 2; 49-70 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kolar Billege, M. & Blum, M. (2018) Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima. Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 20 (2), 49-70.
@article{article, author = {Kolar Billege, Martina and Blum, Monika}, year = {2018}, pages = {49-70}, keywords = {metodika hrvatskoga jezika, pravopisno znanje, primarno obrazovanje, ud\v{z}benici}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Pravopisno znanje hrvatskoga jezika u\v{c}enika \v{c}etvrtoga razreda osnovne \v{s}kole s obzirom na izlo\v{z}enost sadr\v{z}aju u ud\v{z}benicima}, keyword = {metodika hrvatskoga jezika, pravopisno znanje, primarno obrazovanje, ud\v{z}benici} }
@article{article, author = {Kolar Billege, Martina and Blum, Monika}, year = {2018}, pages = {49-70}, keywords = {Croatian language teaching methodology, orthographic knowledge, primary education, textbooks}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Fourth Grade Primary School Pupils' Knowledge of Croatian Orthography with Respect to Textbook Content}, keyword = {Croatian language teaching methodology, orthographic knowledge, primary education, textbooks} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font