Pregled bibliografske jedinice broj: 990263
Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima
Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 2; 49-70 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 990263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima
(Fourth Grade Primary School Pupils' Knowledge of Croatian Orthography with Respect to Textbook Content)
Autori
Kolar Billege, Martina ; Blum, Monika
Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20
(2018), 2;
49-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
metodika hrvatskoga jezika, pravopisno znanje, primarno obrazovanje, udžbenici
(Croatian language teaching methodology ; orthographic knowledge ; primary education ; textbooks)
Sažetak
U radu smo istražili pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda u pisanju riječi koje sadrže č i ć s obzirom na izloženost tim riječima u udžbenicima hrvatskoga jezika. U oba udžbenika evidentirane su ukupno 4552 leksičke jedinice koje sadrže č i ć, a od toga 1436 različitih riječi. Istraživanjem smo utvrdili koje su riječi u udžbeniku hrvatskoga jezika frekventne, a koje manje frekventne te smo s pomoću kontrolnoga diktata provjerili znanje pravilnoga pisanja 10 najfrekventnijih i 22 najmanje frekventne riječi. Rezultati pokazuju da su učenici bili statistički značajno uspješniji u pisanju frekventnijih riječi nego u onima manje frekventnima. Nije dobivena statistički značajna razlika u uspjehu učenika s obzirom na spol. Da bi učenje pravopisnih sadržaja bilo uspješno, učenike je potrebno izlagati jezičnometodičkim predlošcima koji su zasićeni tim sadržajem.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI