Pregled bibliografske jedinice broj: 990258
Metodički pristup nastavi hrvatskoga jezika u heterogenim skupinama hrvatske nastave u inozemstvu
Metodički pristup nastavi hrvatskoga jezika u heterogenim skupinama hrvatske nastave u inozemstvu // Dani hrvatske knjige i riječi / Čeliković, Katarina (ur.).
Subotica: Hrvatska čitaonica ; Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata, 2018. str. 61-72 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 990258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristup nastavi hrvatskoga jezika u heterogenim skupinama hrvatske nastave u inozemstvu
(Methodological Approach to the Teaching of Croatian Language in Heterogeneous Groups of Croatian Teaching Abroad)
Autori
Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani hrvatske knjige i riječi
/ Čeliković, Katarina - Subotica : Hrvatska čitaonica ; Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata, 2018, 61-72
ISBN
978-86-84783-34-1
Skup
XVI. Dani Balinta Vujkova: dani hrvatske knjige i riječi
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metodički pristup, hrvatska nastava u inozemstvu, heterogene skupine učenika
(Methodological Approach to the Teaching of Croatian Language, Heterogeneous Groups of Croatian Teaching Abroad)
Sažetak
U istraživanju su anketnim upitnikom identificirane potrebe hrvatskih odgojitelja, učitelja i nastavnika hrvatske nastave u inozemstvu iz više europskih zemalja. Te se potrebe odnose na podršku u učenju jezične norme koja je važna za izvođenje nastave i na sadržaje povezane s hrvatskom kulturom te kulturnom i prirodnom baštinom. U metodičkom kontekstu ta podrška obuhvaća upoznavanje s metodičkim pristupima, strategijama, oblicima rada, metodama i sredstvima kojima će intenzivirati izloženost učenika jezičnim djelatnostima govorenja, slušanja, čitanja i pisanja s ciljem ovladavanja hrvatskim jezikom i upoznavanja hrvatske kulture. Zahtjevi su usmjereni i prema suradnji s izvornim govornicima, hospitiranju u domovini (u školama i vrtićima) te učenju na dodiru s povijesnim izvorima. U radu se nudi primjer metodičkog modela poučavanja hrvatskoga jezika u heterogenim skupinama hrvatske nastave u inozemstvu. Skupine su heterogene s obzirom na kronološku dob i razinu ovladanosti hrvatskim jezikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb