Pregled bibliografske jedinice broj: 990256
Metodička interpretacija kulturoloških sadržaja u primarnome obrazovanju – poučavanje o povijesnom, kulturnom i književnom djelovanju obitelji Zrinski kao sastavnici hrvatskoga identiteta
Metodička interpretacija kulturoloških sadržaja u primarnome obrazovanju – poučavanje o povijesnom, kulturnom i književnom djelovanju obitelji Zrinski kao sastavnici hrvatskoga identiteta // XIII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Blažetin, Stjepan (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2017. str. 321-329 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 990256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodička interpretacija kulturoloških sadržaja u primarnome obrazovanju – poučavanje o povijesnom, kulturnom i književnom djelovanju obitelji Zrinski kao sastavnici hrvatskoga identiteta
(Teaching Methodology of Cultural Contentin Primary Education – Teaching the Historical, Culturaland Literary Work of the Zrinski Family as a Constituent of Croatian Identity)
Autori
Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XIII. međunarodni kroatistički znanstveni skup
/ Blažetin, Stjepan - Pečuh : Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2017, 321-329
ISBN
978-963-89731-3-9
Skup
XIII. međunarodni kroatistički znanstveni skup
Mjesto i datum
Pečuh, mađarska, 21.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metodička interpretacija ; kulturološki sadržaji ; obitelj Zrinski ; hrvatski identitet
(interpretation of teaching methodology ; cultural contents ; the Zrinski family ; Croatian identity)
Sažetak
Proces poučavanja o sastavnicama hrvatskoga identiteta u primarnome obrazovanju podrazumijeva učenje u kulturološkome kontekstu. Jednim od važnih elemenata hrvatskoga identiteta smatra se povijesno, političko i kulturno djelovanje obitelji Zrinski. Kompleksnost njihova djelovanja zahtijeva interpolaciju kulturnih, povijesnih, političkih, književnih i jezičnih sadržaja u metodički diskurs. Metodički mikrostrukturirani model poučavanja o toj temi uključuje neposredan istraživački pristup sadržaju dostupnih povijesnih izvora (spomenika kulture i književnih djela). Metodički čin obuhvaća stjecanje znanja o sadržaju osobnim iskustvom u neposrednoj stvarnosti, u istraživačkim situacijama, na temelju ponuđenih izvora i u dijalogu s istraživačima povijesne teme. Opseg istraživačke teme uvjetovan je kronološkom dobi učenika, a doživljajno usmjeravanje i intelektualno spoznavanje obuhvaća istraživačke situacije u zagrebačkoj Prvostolnici, gdje su posmrtni ostatci Zrinskih i Frankopana, te istraživanje primjerenih književnometodičkih predložaka. Svrha metodičkoga čina obuhvaća spoznaju o elementima hrvatskoga identiteta i razvoj sposobnosti istraživanja, a odgojna se zadaća odnosi na jačanje osjećaja pripadnosti hrvatskome narodu i spoznaje o važnosti moralnoga i domoljubnoga djelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb