Pregled bibliografske jedinice broj: 990127
Ispitivanje uzajamnih međugrupnih stavova studenata psihologije. Hrvatskih studija i Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Ispitivanje uzajamnih međugrupnih stavova studenata psihologije. Hrvatskih studija i Filozofskog fakulteta u Zagrebu, 2013. (rektorova nagrada).
CROSBI ID: 990127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje uzajamnih međugrupnih stavova studenata psihologije. Hrvatskih studija i Filozofskog fakulteta u Zagrebu
(Testing of mutual intergroup attitudes of psychology students from the Centre for Croatian Studies and Faculty of Humanities and Social Sciences at University of Zagreb)
Autori
Pehar, Lana ; Ružojčić, Mitja ; Serhatlić, Alen
Izvornik
Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rektorova nagrada
Godina
2013
Ključne riječi
stav, socijalni identitet, studenti psihologije, Filozofski fakultet u Zagrebu, Hrvatski studiji
(attitude, social identity, psychology students, Faculty of Humanities and Social Sciences at University in Zagreb, Centre for Croatian Studies)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati stavove studenata psihologije s Filozofskog fakulteta i Hrvatskih studija jednih prema drugima te provjeriti jesu li godina studija, prosjek ocjena na studiju, broj poznanika na drugom studiju psihologije i socijalno samopoštovanje prediktori stava prema suprotnoj studijskoj grupi psihologije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 292 sudionika, studenta psihologije, od čega 164 s Filozofskog fakulteta u Zagrebu i 128 s Hrvatskih studija. Za potrebe istraživanja posebno je konstruirana skala koja mjeri stavove prema studentima psihologije s Filozofskog fakulteta i Hrvatskih studija. Rezultati su pokazali kako studenti psihologije s Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Hrvatskih studija općenito imaju umjereno pozitivne stavove jedni prema drugima. Ipak, uspoređujući studente s obzirom na fakultet na kojem studiraju pokazalo se da studenti psihologije Filozofskog fakulteta imaju nešto manje pozitivan stav prema studentima s Hrvatskih studija. Korišteni prediktori stava prema suprotnoj studijskoj grupi objasnili su značajan, ali mali postotak varijance stava. Od korištenih prediktora, značajnim su se pokazali vrsta fakulteta, godina studija, broj poznanika na suprotnom studiju psihologije te dvije komponente socijalnog samopoštovanja - identitet i privatno socijalno samopoštovanje. Sudionici s viših godina, s više poznanika na suprotnom studiju psihologiju, kojima je studijska grupa manje važna za identitet te oni koji pozitivnije evaluiraju vlastitu studijsku grupu imaju pozitivniji stav prema suprotnoj studijskoj grupi. Rezultati provedenog istraživanja raspravljeni su i objašnjeni pod vidom teorije socijalnog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Mentorica: Čorkalo Biruški, Dinka // Dobivena Rektorova nagrada za akademsku godinu 2012./2013.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb