Pregled bibliografske jedinice broj: 989881
Dosada i medijski spektakl
Dosada i medijski spektakl // Filozofija i mediji / Jurić, Hrvoje ; Alić, Sead (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2014. str. 271-284
CROSBI ID: 989881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dosada i medijski spektakl
(Boredom and Media Spectacle)
Autori
Dodlek, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Filozofija i mediji
Urednik/ci
Jurić, Hrvoje ; Alić, Sead
Izdavač
Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
271-284
ISBN
978-953-164-153-1
Ključne riječi
dosada, mediji, spektakl, tehnička svijest, dokolica, kreativnost
(Boredom, Media, Spectacle, Technical Mind, Leisure, Creativity)
Sažetak
Višeznačnost pojma dosade je u 20. st. svedena na dosadu kao dojam praznine i zamora izazvanog jednoličnim i beznačajnim poslom. Zbog te praznine i zamora pojedinac više nije u stanju obuhvatiti cjelinu koja bi mu dala kvalitativno ispunjenje praznine. Medijski spektakl u društvu spektakla nastoji kroz industriju zabave, mode i slavnih osoba dati kvantitativno ispunjenje praznine koje kroz prevladavajući utjecaj slike vodi prema općoj fragmentaciji i parcijalnom pristupu stvarnosti. Uz pristup pojmu dosade kroz razne kontekste istražit će se i razine medijskog porobljavanja naše svakodnevice kroz medijski spektakl kao neprikladan odgovor na dosadu. Naglasit će se svijet medijskog spektakla kao nerealni svijet koji izbjegava stvarnost i svoj proizvod nudi samo kao kvantitet čime kvaliteta i vrijednosti dolaze u drugi plan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija