Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 989792

Biti roditelj djetetu s intelektualnim teškoćama


Lisak, Natalija
Biti roditelj djetetu s intelektualnim teškoćama // Priručnik za roditelje: Izgradnja mostova- promicanje dobrobiti obitelji s djecom s teškoćama u razvojuDisabilities / Alimović, Sonja (ur.)., 2018. str. 164-181


CROSBI ID: 989792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Biti roditelj djetetu s intelektualnim teškoćama
(Pareting Child with Intellectual Disability)

Autori
Lisak, Natalija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Priručnik za roditelje: Izgradnja mostova- promicanje dobrobiti obitelji s djecom s teškoćama u razvojuDisabilities

Urednik/ci
Alimović, Sonja

Grad
Online

Godina
2018

Raspon stranica
164-181

ISBN
978-973-166-508-5

Ključne riječi
roditeljstvo, podrška, djeca s intelektualnim teškoćama
(parenting, support, children with intellectual disabilities)

Sažetak
U ovom poglavlju bila je namjera pronaći savjete/prijedloge koji vam mogu biti korisni za dobro funkcioniranje vaše obitelji i obiteljske odnose, a da pri tome možete brinuti i o vlastitim potrebama istovremeno. Pripremili smo za vas neke konkretne ideje, navode ili reference gdje možete pročitati više o nekoj specifičnoj temi. Većina roditelja, u razdoblju djetetove najranije dobi, su u procesu prihvaćanja teškoća koje dijete ima i u razdoblju tugovanja zbog čega mogu biti vrlo ranjivi i bit u potrebi za podrškom više nego ikada. Uobičajeno u tom razdoblju najranije dobi djeteta socijalne usluge nisu dostupne, a niti dobro organizirane, pa roditelji kucaju na mnoga vrata i posjećuju različite stručnjake. Roditelji su tada u fazi učenja kako da pruže podršku za svoje dijete, usmjereni su na podršku u razvoju motoričkih vještina, sustava potpomognute komunikacije (PECS, određene kognitivne strategije za učenje na primjer prvog slova u riječi, imenica i simbola, trening pamćenja) . Mnogi roditelji ne znaju kako reagirati i kako pronaći rješenje za situacije kada dijete na primjer ima neke probleme u ponašanju ili kada izražava svoje potrebe na neprimjeren način. Kada biste željeli učiniti prave stvari na pravi način za svoje dijete a ujedno i imati dobre roditeljske vještine možete odbrati neke od tehnika za vježbanje pozitivnog roditeljstva i podupiranje te ostvarivanje potreba vašeg djeteta. Ponekad doista trebate vrijeme za sebe, trebate podršku i razumijevanje! To je vaša normalna, prirodna i zdrava potreba i trebate je prepoznati i poštivati! Ako brinete o svojim potrebama to vas može osnažiti tako da poslije možete biti kvalitetna podrška vašem partneru i djetetu. Mnogi roditelji djece s intelektualnim teškoćama ističu da su njihova djeca s intelektualnim teškoćama pozitivno doprinijela njihovim životima tako što su im pomogla da razviju empatiju, strpljenje, toleranciju, osjetljivost i pozitivnije partnerske odnose. Podržavajući partnerski odnosi su vrlo važni za kvalitetu obiteljskog i osobno života Kako možete pružiti podršku svom partneru i na koji način možete priopćiti svojem partneru kakvu podršku trebate od nje/njega, možete pronaći u linkovima koji slijede u nastavku: http://raisingchildren.net.au/articles/acceptan ce.html/context/590 http://raisingchildren.net.au/articles/your_rel ationship_with_your_partner.html http://raisingchildren.net.au/articles/building _a_good_relationship_with_your_family.html http://raisingchildren.net.au/articles/building _a_good_relationship_with_your_family.html/cont ext/312 http://raisingchildren.net.au/fathers/fathers.h tml Jako je važno da se vaš partner i vi usmjerite jedno na drugo, međusobno uvažavate i prihvaćate U nastavku s nalaze neki prijedlozi za unapređenje međusobnog prihvaćanja i za zbližavanje sa partnerom.Provedite vrijeme zajedno u aktivnostima za koje imate oboje interes. Pokažite interes za aktivnosti koje vaš partner voli ili kojima se bavi i pridružite se kad vas pozove. Razmislite o aktivnostima koje možete učiniti, a koje vaš partner voli, kako bi jo/mu tako pokazali ljubav i poštovanje. Prisjetite se aktivnost koje ste zajedno radili na početku vašeg odnosa kada ste se upoznali. Razmislite što vam se tada sviđalo i kako bi mogli postići da te aktivnosti opet zajedno radite. Razgovarajte s vašim partnerom o sretnim trenutcima koje ste proveli zajedno. Kada imate dijete s intelektualnim teškoćama često ste u poziciji da trebate učiti neke nove metode ili tehnike kako bi ste podupirali razvoj svog djeteta i ponekad vas se čini kao da postajete sve više stručnjak koji pruža podršku djetetu, a ne roditelj. Do neke mjere to je i logično jer vi najbolje poznajete potrebe svoga djeteta, ali ipak vi ste prvenstveno zaposleni mnogim roditeljskim obavezama i nisu vam potrebne dodatne uloge. Prije svega želite biti roditelj svome djetetu, a ne još jedna u nizu stručnjaka. U današnjim suvremeni konceptima pružanja podrške vašem djetetu uključivanje roditelja u podršku je vrlo važna komponenta, kako bi se radilo na sustavnom napretku i podrški u najboljem interesu za vaše dijete. Stručnjaci će od vas trebati informacije o djetetu, a vas će poučiti nekim metodama koje možete provodit kod kuće sa svojim djetetom, neke od njih možete provoditi i u igri.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Natalija Lisak Šegota (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Lisak, Natalija
Biti roditelj djetetu s intelektualnim teškoćama // Priručnik za roditelje: Izgradnja mostova- promicanje dobrobiti obitelji s djecom s teškoćama u razvojuDisabilities / Alimović, Sonja (ur.)., 2018. str. 164-181
Lisak, N. (2018) Biti roditelj djetetu s intelektualnim teškoćama. U: Alimović, S. (ur.) Priručnik za roditelje: Izgradnja mostova- promicanje dobrobiti obitelji s djecom s teškoćama u razvojuDisabilities. online, str. 164-181.
@inbook{inbook, author = {Lisak, Natalija}, editor = {Alimovi\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {164-181}, keywords = {roditeljstvo, podr\v{s}ka, djeca s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama}, isbn = {978-973-166-508-5}, title = {Biti roditelj djetetu s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {roditeljstvo, podr\v{s}ka, djeca s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama}, publisherplace = {online} }
@inbook{inbook, author = {Lisak, Natalija}, editor = {Alimovi\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {164-181}, keywords = {parenting, support, children with intellectual disabilities}, isbn = {978-973-166-508-5}, title = {Pareting Child with Intellectual Disability}, keyword = {parenting, support, children with intellectual disabilities}, publisherplace = {online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font