Pregled bibliografske jedinice broj: 989728
Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe
Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe // Bogoslovska smotra, 82 (2012), 4; 891-915 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 989728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe
(Confessional Religious Education Faced with the Challenges of the De-Christianisation of Europe)
Autori
Mandarić, Valentina Blaženka
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 82
(2012), 4;
891-915
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
europska kultura ; religija/religioznost ; odgoj i obrazovanje ; religijsko obrazovanje ; konfesionalni vjeronauk ; škola ; interkulturalnost ; odgojni relativizam
(European culture ; religion/religiousness ; education and upbringing ; religious education ; confessional religious education ; school ; interculturality ; educational relativism)
Sažetak
U članku se analizira status katoličkog vjeronauka u Europi u kojoj su sve očitiji procesi dekristijanizacije koji mijenjaju religijsku sliku Europe. Autorica u članku ukazuje na krizu religije i religioznosti u suvremenoj europskoj kulturi. Zatim analizira aktualne odgojno-obrazovne politike u Europi, osobito njihov utjecaj na religijsko obrazovanje. Na osobit način bavi se analizom statusa konfesionalnog vjeronauka i njegove budućnosti u Europi, a posebnu pozornost posvećuje konfesionalnom vjeronauku u Republici Hrvatskoj. Na temelju novijih istraživanja, dokumenta i relevantne literature pokazuje višestruk doprinos vjeronaučne nastave hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu. U zaključnom dijelu članka navodi se nekoliko izazova s kojima se vjeronauk u školi mora suočiti ako želi biti prepoznatljiv i vrednovan kao važan čimbenik u cjelovitom odgoju djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus