Pregled bibliografske jedinice broj: 989726
Novi mediji i rizično ponašanje djece i mladih
Novi mediji i rizično ponašanje djece i mladih // Bogoslovska smotra, 82 (2012), 1; 131-149 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 989726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi mediji i rizično ponašanje djece i mladih
(New Media and Risky Behaviour of Children and the Young)
Autori
Mandarić, Valentina Blaženka
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 82
(2012), 1;
131-149
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
djeca i mladi ; socijalizacija ; identitet ; novi medij ; ovisnost ; virtualno nasilje ; odgoj za medije
(the young ; socialization ; identity ; new media ; addiction ; violence ; media education)
Sažetak
U radu se promišlja o ulozi suvremenih medija u socijalizaciji mladih. Autorica istražuje u kakvoj su korelaciji mediji i društvena ponašanja djece i mladih (posebno rizična ponašanja), kakvu sliku o mladima plasiraju medij i ukazuje na hitnost odgoja za odgovornu uporabu medija. Rad je podijeljen u tri dijela: 1) mediji - važan i problematičan čimbenik u socijalizaciji mladih ; 2) odnos nasilja u medijima i rizičnog ponašanja djece i mladih ; 3) odgoj za medije. U radu je primijenjena istraživačko-analitička metoda. Mediji, a na osobit način televizija i internet, postali su jedan od najvažnijih čimbenika u socijalizaciji jer snažno utječu na društvena ponašanja mladih. Nezaobilazan su čimbenik u informiranju, formiranju, prenošenju vrjednota, stvaranju vizije svijeta i života, oblikovanju životnih stilova, oblikovanju identiteta. Suvremeni mediji nametnuli su se kao nova »društvena institucija« u socijalizacijskom procesu djece i mladih. Tragom uzročnika porasta rizičnog ponašanja kod djece i mladih dolazimo do krize komunikacije, ponajprije komunikacije u obitelji. Mladi u digitalnoj kulturi u isto vrijeme žive mnoštvo različitih iskustava, svjetova, ideologija, supkultura. Istraživanja, počevši od sedamdesetih godina 20. stoljeća pa do najnovijih, opetovano potvrđuju da postoji korelacija između duže izloženosti nasilničkim sadržajima u medijima (televiziji, tiskovinama, kinematografiji, internetu) i konkretnog ponašanja. Rizično ponašanje, osobito ako je u medijima prikazano s mnogo detalja i objavljeno na naslovnicama dnevnih tiskovina, web-portala, na televizijskim ekranima, može prouzročiti nasilničko ponašanje (Wertherov efekt). S odgojnog aspekta, mediji predstavljaju pravi izazov. Stjecanje medijskih kompetencija najbolje je sredstvo protiv manipulacije medija i njihove zlouporabe. Temeljni cilj odgoja za medije je osposobljavanje djece i mladih za odgovorno i samostalno korištenje medija te razvijanje zrelog kritičkog stava prema njima. Mediji trebaju maksimalno iskoristiti svoj status u interesnom obzorju djece i mladih i promicati one vrjednote koje će im omogućiti izrasti u zrele, odgovorne i sretne ljude.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus