Pregled bibliografske jedinice broj: 989497
POVEZANOST DIMENZIJA TRI MJERNA INSTRUMENTA ZA PROCJENU DAROVITOSTI I NEVERBALNE INTELIGENCIJE PREDŠKOLSKE DJECE
POVEZANOST DIMENZIJA TRI MJERNA INSTRUMENTA ZA PROCJENU DAROVITOSTI I NEVERBALNE INTELIGENCIJE PREDŠKOLSKE DJECE // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 17 (2010), 1-2; 149-175 (recenziran, članak, ostalo)
CROSBI ID: 989497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST DIMENZIJA TRI MJERNA INSTRUMENTA ZA
PROCJENU DAROVITOSTI I NEVERBALNE INTELIGENCIJE
PREDŠKOLSKE DJECE
Autori
Vukosav, Joško ; Sindik, Joško
Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 17
(2010), 1-2;
149-175
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
korelacija ; prognoza ; značajnost ; karakteristike ; djeca
Sažetak
Darovitost bi se općenito mogla odrediti kao sklop osobina koje omogućuju pojedincu da dosljedno postiže izrazito iznad prosječan uradak u jednoj ili više aktivnosti kojima se bavi. U praksi se koristi manji broj mjernih instrumenata za utvrđivanje različitih aspekta darovitosti predškolske djece u uvjetima njihova boravka u dječjem vrtiću. Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost latentnih dimenzija tri različita instrumenta za procjenu darovitosti djece, te neverbalne inteligencije, ali i prognozu darovitosti na temelju neverbalne inteligencije i obratno. Ispitan je prigodni uzorak djece starije predškolske dobi, a primijenjena su tri mjerna instrumenta za procjenu: opće, likovne te glazbene darovitosti, te test Ravenove progresivne matrice u boji (CPM). Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna povezanost između pojedinih aspekata darovitosti djeteta, kao i djelomična statistički značajna povezanost između različitih aspekata darovitosti djeteta, s neverbalnom inteligencijom djeteta. Postoji statistički značajna mogućnost prognoze neverbalne inteligencije djeteta na temelju rezultata u nekim dimenzijama darovitosti (mašta i kreativnost), kao i mogućnost prognoze opće darovitosti na temelju rezultata u dijelovima instrumenta za mjerenje neverbalne inteligencije djeteta. Međutim, mogućnost prognoze likovne i glazbene darovitosti na temelju neverbalne inteligencije nije statistički značajna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
MUP, Policijska akademija "Prvi hrvatski redarstvenik", Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)