Pregled bibliografske jedinice broj: 989478
PRIMJENA SOCIJALNIH OBLIKA RADA U POUČAVANJU GRAMATIKE U SREDNJOJ ŠKOLI
PRIMJENA SOCIJALNIH OBLIKA RADA U POUČAVANJU GRAMATIKE U SREDNJOJ ŠKOLI // U riječi hrvatskoj / Ćavar, Ana ; Nemeth-Jajić, Jadranka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 341-361 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 989478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRIMJENA SOCIJALNIH OBLIKA RADA U POUČAVANJU GRAMATIKE U SREDNJOJ ŠKOLI
(APPLICATION OF SOCIAL WORK MODELS IN TEACHING GRAMMAR IN SECONDARY SCHOOL EDUCATION)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
U riječi hrvatskoj
/ Ćavar, Ana ; Nemeth-Jajić, Jadranka - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 341-361
ISBN
978-953-296-143-0
Skup
Okrugli stol posvećen red. prof. dr. sc. Vladi Pandžiću
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
srednjoškolska nastava gramatike, poučavanje gramatike, socijalni oblici rada, učenik hrvatskoga jezika
(secondary school grammar teaching, grammar teaching, social forms of work, student of the Croatian language)
Sažetak
Složenost gramatičkoga sustava u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika zahtijeva odgovoran pristup u poučavanju i učenju tih sadržaja, odnosno učeničkome ovladavanju jezikom na razini komunikacijske kompetencije. Nerijetka je pojava učenikova otpora učenju gramatike što može biti uvjetovano i načinima poučavanja, tj. izborom nastavnih sustava, metoda, oblika, postupaka. Kada je riječ o socijalnim oblicima rada u poučavanju gramatike, tada razmišljanje o tom metodičkom aspektu obuhvaća izbor mogućnosti izravnoga poučavanja, odnosno direktnoga poučavanja frontalnim radom ili samostalan učenički rad koji po svom socijalnom obliku može biti skupinski, zatim rad u paru i individualni. Izbor socijalnoga oblika rada u nastavi gramatke uvjetuju sadržaji koji se uče i poučavanju te planirani ishodi učenja koje treba ostvariti na određenom nastavnom satu, odnosno znanja kojima učenik treba ovladati te kompetencije koje treba steći. Namjera je ovoga rada istražiti koje socijalne oblike rada primjenjuju srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika u poučavanju gramatike. Uzorak je provedenoga istraživanja činilo 85 srednjoškolskih nastavnika hrvatskoga jezika gimnazija i srednjih strukovnih škola pet županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko- srijemske, Brodsko-posavske, Virovitičko- podravske i Požeško-slavonske. Rezultati su pokazali da su u poučavanju gramatike u srednjoj školi zastupljeni svi oblici rada pri čemu je uočena pretežita zastupljenost odgovora ponekad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti