Pregled bibliografske jedinice broj: 989457
Kvaliteta nastave poučavanja Sklonidbe imenica iz perspektive učenika
Kvaliteta nastave poučavanja Sklonidbe imenica iz perspektive učenika // XIII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Blažetin, Stjepan (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2017. str. 440-457 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 989457 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta nastave poučavanja Sklonidbe imenica iz perspektive učenika
(QUALITY OF TEACHING DECLENSION OF NOUNS FROM THE STUDENTS' PERSPECTIVE)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XIII. međunarodni kroatistički znanstveni skup
/ Blažetin, Stjepan - Pečuh : Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2017, 440-457
ISBN
978-963-89731-3-9
Skup
13. Međunarodni kroatistički znanstveni skup = 13. nemzetközi kroatisztikai tudományos konferencia
Mjesto i datum
Pečuh, Mađarska, 21.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenik hrvatskoga jezika, sklonidba imenica, padeži
(student of the Croatian language, declension of nouns, noun cases)
Sažetak
U gramatičkim se nastavnim sadržajima Sklonidba imenica drži jednom od najzahtjevnijih programskih tema osnovnoškolske nastave hrvatskoga jezika. Njezina je složenost ponajprije u činjenici da sklonidba s padežnim oblicima pripada različitim jezikoslovnim razinama: sintaktičkoj, morfološkoj i fonološkoj. Budući da se učenici drže najvažnijim čimbenikom nastave čiji aktivan angažman zagovara suvremena nastava hrvatskoga jezika, u ovome je radu zanimanje usmjereno učeničkoj procjeni zadovoljstva kvalitetom nastave poučavanja Sklonidbe imenica – programske teme u 5. razredu osnovne škole koja je ostvarena u sedam (7) nastavnih sati (Sklonidba imenica, Nominativ, Akuzativ, Genitiv, Dativ i lokativ, Instrumental i Vokativ). Mjerenje je kvalitete nastave obuhvatilo 4 kategorije koje su učenici procjenjivali na kraju svakog održanog nastavnog sata poučavanja padeža: razumijevanje nastavnih sadržaja, primjerenost načina rada, vlastiti doprinos i aktivnosti te zanimljivost nastave. Riječ je o samo jednom aspektu većeg istraživanja provedenoga sustavnim promatranjem / snimanjem nastave poučavanja svih padeža u jednoj osnovnoj školi. Rezultati su provedenoga istraživanja kvalitete poučavanja nastave Sklonidbe imenica pokazali da su najvišim prosječnim ocjenama pojedinih mjerenih kategorija učenici ocijenili nastavu poučavanja vokativa, a samim tim najveća je i prosječna ocjena toga nastavnog sata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija