Pregled bibliografske jedinice broj: 989091
Slike vjere i Crkve u hrvatskim medijima
Slike vjere i Crkve u hrvatskim medijima // Crkva u svijetu, 52 (2017), 3; 459-475 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 989091 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slike vjere i Crkve u hrvatskim medijima
(Image of Faith and Church in Croatian Media)
Autori
Šola, Ivica
Izvornik
Crkva u svijetu (1848-9656) 52
(2017), 3;
459-475
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Društvo spektakla, Crkva, ikona, idol, mediji
(society of spectacle ; Church ; icon ; idol ; media)
Sažetak
Sliku vjere i Crkve u hrvatskim medijima promatramo kao proizvod pet "strategija" koje nisu smišljene, već proizišle iz duha vremena. Prva strategija "Papa Franjo da, Crkva ne" polazi od kontekstualiziranja vjere u društvo spektakla u kojem se papina osobnost pretpostavlja službi, pa potom papina osobnost i stil postaje sredstvo kojim se ukazuje ne neprihvatljivost Crkve. Druga strategija, "strategija posramljivanja" proizlazeći iz prve sramom se služi kao sredstvom kontrole većine nad manjinom, posebno uz pomoć treće strategije u kojoj se kod medijske slike Crkve naglašava ekscesno a ignorira redovito. Zadnje dvije strategije, medijska transupstancijalizacija vjere te zamjena ikone idolom, sliku Crkve rišu pozitivno, no vode opasnosti kulturološkog pelagijanizma uslijed kojeg se zamračuje Izvor dobra, a veliča samo dobro, pri čemu se Crkva pretvara u jednu humanitarnu organizaciju među mnogima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek,
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku,
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju
Profili:
Ivica Šola
(autor)