Pregled bibliografske jedinice broj: 988934
Neka obilježja učeničke procjene kvalitete nastave osnovnog obrazovanja i povezanost s njihovim ciljnim orijentacijama u učenju
Neka obilježja učeničke procjene kvalitete nastave osnovnog obrazovanja i povezanost s njihovim ciljnim orijentacijama u učenju // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju / Dedić Bukvić E. ; Bjelan-Guska S. (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 422-431 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 988934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neka obilježja učeničke procjene kvalitete
nastave osnovnog obrazovanja i povezanost s
njihovim ciljnim orijentacijama u učenju
(Some characheristics of student's evaluation of
the quality of basic education and relationship
with their achievement goal orientation in
learning)
Autori
Maras, Nevenka ; Jurčev, Antonio ; Topolovčan, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju
/ Dedić Bukvić E. ; Bjelan-Guska S. - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 422-431
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ciljne orijentacije u učenju, kvaliteta nastave, učenici, osnovna škola
(achievement goal orientations, classroom quality, students, elementary school)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio ispitati spolne razlike u učeničkoj procjeni kvalitete predmetne nastave (ISCED razina 2) te povezanost s njihovim ciljnim orijentacijama u učenju. Istraživanje je provedeno s učenicima sedmih i osmih razreda (N=393) osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji i Gradu Zagrebu. Pored demografskih obilježja učenika, podaci su prikupljeni Upitnikom učeničke percepcije kvalitete nastave (SPOCQ) i Upitnikom ciljnih orijentacija u učenju (CSRL). Rezultati su pokazali da učenici prosječnom procjenjuju kvalitetu nastave u svim njenim dimenzijama, odnosno u zadovoljstvu njome, izazovnošću aktivnosti, mogućnosti izbora, smislenošću i postizanjem samodjelotvornosti. Učenici procjenjuju da su iznadprosječno usmjereni na učenje, ali i na izvedbu te izbjegavanje truda u pogledu ciljnih orijentacija u učenju. Rezultati ukazuju da ne postoje razlike u učeničkoj procjeni kvalitete nastave s obzirom na spol. S druge strane, djevojčice su usmjerenije na učenje, dok nema razlike u usmjerenosti na izvedbu i izbjegavanje truda. U pogledu povezanosti, pokazalo se da oni učenici koji su usmjereni na učenje pozitivnije procjenjuju sve dimenzije kvalitete nastave, ali oni koji su usmjereni na izbjegavanje truda nisu zadovoljni njome. Učenici usmjereni na izvedbu u nastavi selektivno biraju nastavne aktivnosti te su i samodjelotvorniji. Zaključno gledano, spol nije determinata razlika procjene kvalitete nastave, ali je značajan za razlike u ciljnim orijentacijama. Nastavu će kvalitetnijom smatrati oni učenici koji su usmjereni na učenje, dok oni koji su usmjereni na izvedbu i izbjegavanje truda su indiferentni u procjeni prema njoj. Implikacije rezultata su objašnjene u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek