Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 988816

Tehnike kreativnoga mišljenja i razvoj jezične djelatnosti pisanja


Pavličević-Franić, Dunja; Cvikić, Lidija
Tehnike kreativnoga mišljenja i razvoj jezične djelatnosti pisanja, 2017. (ostalo).


CROSBI ID: 988816 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tehnike kreativnoga mišljenja i razvoj jezične djelatnosti pisanja
(Creative thinking techniques and development of literacy skills)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Cvikić, Lidija

Izvornik
Učiteljski fakultet

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2017

Ključne riječi
kreativno (lateralno) i vertikalno mišljenje, kreativnost u nastavi jezika, jezične vještine, pismenost
(creative (lateral) and vertical thinking, creativity in language teaching, language skills, literacy)

Sažetak
Kreativno ili lateralno mišljenje fokusira se ponajprije na generiranje novih ideja i drukčijih načina rješavanja problema s mogućnošću višekratnih izbora, dok se tijekom vertikalnoga ili sekvencionalnoga mišljenja zaključci donose prema već ustaljenim obrascima. Kreativnost nije isključivo urođena sposobnost, odnosno potičući kreativno mišljenje, kreativnost se može razvijati pa doneke i naučiti (De Bono, 1990). Sukladno navedenome, koristeći raznolike strategije i tehnike kreativnoga mišljenja, u nastavni se proces mogu implementirati kreativne nesekvencionalne metode i postupci koji će pridonijeti razvoju jezične djelatnosti pisanja i pismenosti općenito. U okviru komunikacijsko- funkcionalnoga pristupa, u kreativnim se radionicama potiče pragmatična jezična kompetencija, svrhoviti i zanimljivi postupci drukčiji od klasične pouke koji podiže samopouzdanje učenika i razvijaju socijalne vještine. Koristeći metode kreativnoga mišljenja ostvaruje se poticajna i učenicima primjerenija nastava, a utječe se i na promjenu negativnoga stava prema materinskome jeziku kao nastavnome predmetu, a umanjit će i „strah od jezika”, često prisutan među učenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja; Cvikić, Lidija
Tehnike kreativnoga mišljenja i razvoj jezične djelatnosti pisanja, 2017. (ostalo).
Pavličević-Franić, D. & Cvikić, L. (2017) Tehnike kreativnoga mišljenja i razvoj jezične djelatnosti pisanja. Učiteljski fakultet. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2017}, keywords = {kreativno (lateralno) i vertikalno mi\v{s}ljenje, kreativnost u nastavi jezika, jezi\v{c}ne vje\v{s}tine, pismenost}, title = {Tehnike kreativnoga mi\v{s}ljenja i razvoj jezi\v{c}ne djelatnosti pisanja}, keyword = {kreativno (lateralno) i vertikalno mi\v{s}ljenje, kreativnost u nastavi jezika, jezi\v{c}ne vje\v{s}tine, pismenost} }
@unknown{unknown, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2017}, keywords = {creative (lateral) and vertical thinking, creativity in language teaching, language skills, literacy}, title = {Creative thinking techniques and development of literacy skills}, keyword = {creative (lateral) and vertical thinking, creativity in language teaching, language skills, literacy} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font