Pregled bibliografske jedinice broj: 988660
Neke implikacije psihologijskih spoznaja u glazbenoj pedagogiji: Uloga psihologije glazbe u suvremenoj glazbenoj školi
Neke implikacije psihologijskih spoznaja u glazbenoj pedagogiji: Uloga psihologije glazbe u suvremenoj glazbenoj školi // Zbornik radova ACE 2019 / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 155-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 988660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke implikacije psihologijskih spoznaja u
glazbenoj pedagogiji: Uloga psihologije glazbe u
suvremenoj glazbenoj školi
(Some Implications of Psychological Knowledge in
Music Pedagogy: The Role of the Psychology of
Music in a Contemporary Music School)
Autori
Brđanović, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova ACE 2019
/ Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 155-169
ISBN
978-953-8115-58-5
Skup
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 09.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena kompetencija ; glazbeno obrazovanje ; nastavnici glazbe ; sviranje glazbenog instrumenta ; učenici glazbe
(music education ; music students ; music teachers ; musical competence ; playing a musical instrument)
Sažetak
Učenje pjevanja ili sviranja glazbenog instrumenta zahtjevan je proces. Za uspješan glazbeno umjetnički razvoj i postizanje visoke sviračke razine, pored odgovarajućih kognitivnih i tjelesnih predispozicija, važno je kvalitetno glazbeno obrazovno ozračje i poticajna životna okolina. Osim upornog višegodišnjeg rada, ukupnom razvoju glazbenih sposobnosti pomaže i rano otkrivanje glazbene nadarenosti te početak učenja glazbe i sviranja u što mlađoj dobi. U ranom prepoznavanju i uspješnom vođenju glazbenog talenta glazbenim pedagozima značajnu pomoć nudi psihologija, naročito psihologija glazbe i njezine različite grane poput diferencijalne, razvojne, kognitivne psihologije, psihologije ličnosti ili neuropsihologije. Budući da se znanstvene spoznaje psihologije glazbe u hrvatskom obrazovnom sustavu rijetko rabe, ovaj rad ukazuje na mogućnosti, prednosti i potrebu interdisciplinarnog pedagoško- glazbeno-psihološkog pristupa u dijagnosticiranju te razvijanju glazbenog potencijala učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)