Pregled bibliografske jedinice broj: 988345
EMOCIJE PRI ISPITIVANJU INTELEKTUALNIH SPOSOBNOSTI UČENIKA
EMOCIJE PRI ISPITIVANJU INTELEKTUALNIH SPOSOBNOSTI UČENIKA // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja,, 17 (2010), 1-2; 133-148 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 988345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
EMOCIJE PRI ISPITIVANJU INTELEKTUALNIH SPOSOBNOSTI UČENIKA
(EMOTIONS DURING TESTING OF INTELLECTUAL ABILITIES OF PUPILS)
Autori
Ambrosi-Randić, Neala ; Hadžiselimović, Dževdet
Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, (0353-765x) 17
(2010), 1-2;
133-148
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samoprocjene, emocije pri intelektualnim naporima, intelektualne sposobnosti, Pekrunov dvodimenzionalni model, kognitivni status
(self-evaluation, emotions during intellectual work, intellectual abilities, Pekrun’s two-dimensional model, cognitive status)
Sažetak
U ovom se radu ispituju promjene u emocijama učenika tijekom rješavanja testova intelektualnih sposobnosti. Na uzorku od 503 učenika osmih razreda osnovne škole primijenjeni su testovi intelektualnih sposobnosti KI–4 i NPN. Emocije učenika procijenjene su dopunjavanjem dvije nedovršene rečenice koje su sastavni dio testnog materijala. Procijenjene su emocije analizirane Pekrunovim dvodimenzionalnim sustavom klasifikacije emocija pri intelektualnim naporima, uspoređivane su razlike u emocionalnim stanjima prije i nakon testiranja intelektualnih sposobnosti, a potom i razlike u emocijama učenika različitog intelektualnog statusa. Dobiveni rezultati pokazuju da prije početka testiranja tri četvrtine učenika izvješćuje o pozitivnim emocijama, a nakon ispitivanja nešto manje od polovine učenika. Ova promjena je po svoj prilici učinak samog testiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli