Pregled bibliografske jedinice broj: 988340
Potrebitost odgojno-obrazovnog rada s roditeljima romske djece
Potrebitost odgojno-obrazovnog rada s roditeljima romske djece, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 988340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrebitost odgojno-obrazovnog rada s roditeljima romske djece
(The necessity of educational work with parents of Roma children)
Autori
Jelinek, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
28.09
Godina
2016
Stranica
80
Mentor
Jukić, Renata
Ključne riječi
roditelji Romi, odgojno-obrazovne radionice, suradnja roditelja i škole.
(educational workshops, parents and school co-operation)
Sažetak
Rad se bavi pitanjima socijalne integracije Roma, te odgojno-obrazovnim radom s roditeljima romske djece kao njezinim čimbenikom. Romi su u radu predstavljeni kao posebna etnička skupina. Na odnos učenika prema školi najviše utječe primarni socijalizacijski ambijent, stoga je potrebno krenuti od odgojno-obrazovnog rada s roditeljima romske djece kako bi se njime, a i suradnjom roditelja sa školom, utjecalo na cjeloviti razvoj djeteta. U empirijskom dijelu rada cilj je bio utvrditi potrebitost odgojno- obrazovnog rada s roditeljima romske djece, kvalitetu njihove suradnje sa školom i djecom. Istraživanje s roditeljima i dvjema voditeljicama pedagoških radionica provedeno je u Osnovnoj školi dr. Ivana Novaka Macinec u lipnju 2016. godine, na ukupnom uzorku od 21 roditelja. Pri provedbi istraživanja koristio se postupak anketiranja, grupnog intervjuiranja (fokus grupe) i analize pedagoške dokumentacije (školskih imenika). Podaci istraživanja obrađeni su statistički, grafički, tablično, deskriptivno i interpretativno. Dobiveni rezultati pokazuju da je potrebitost odgojno- obrazovnog rada s roditeljima velika jer se time pozitivno utjecalo na njihove stavove o odnosu s djetetom i sa školom te je promijenilo kvalitetu njihova života. Suradnja roditelja sa školom postala je partnerska te su time zadovoljniji roditelji i djelatnici škole. Svakome djetetu važno je da ima podršku i poticaj kod kuće od svojih roditelja jer se zadovoljstvo obiteljskog odnosa prenosi i na školu pa tako učenici postižu bolje rezultate na nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija