Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 988335

Kurikulum suvremene škole


Grgić, Barbara
Kurikulum suvremene škole, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 988335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulum suvremene škole
(Modern School Curriculum)

Autori
Grgić, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
16.09

Godina
2015

Stranica
18

Mentor
Jukić, Renata

Ključne riječi
kurikulum, suvremena škola, tradicionalna škola, odgoj i obrazovanje
(curriculum, modern school, traditional school, education)

Sažetak
Svaka društvena, ekonomska, kulturna i demografska promjena izaziva i promjene u društvu te zahtijeva promjene u školstvu. S obzirom da su u globaliziranom vremenu te promjene još brže i uočljivije, društvo se suočava s problemom zastarjelosti školstva. Kako bi kurikulum zadovoljio potrebe nastavnika, pedagoga, učenika i roditelja u suvremenom društvu, pedagoški znanstvenici i analitičari su u stalnoj potrazi za novim i svježim idejama. U Republici Hrvatskoj školski sustav nije dovoljno osuvremenjen (Previšić, 2005 ; Baranović, 2006). Obilježava ga tradiconalno održavanje nastave i prenošenje znanja, odnosno nastavom dominira nastavnik. Iako se vjeruje da je takav način najednostavniji, djelotvoran i donosi najpreciznije informacije, danas se zna da nije prikladan za razvijanje potrebnih kompetencija i vještina kod djece te da nije prikladan za razvijanje kritčkog mišljenja i pripremanje za cjeloživotno učenje. Osim što nema dovoljne interakcije između nastavnika i učenika, znanje je nagomilano u neprivlačne udžbenike, a učenici bi ga trebali moći nepogriješivo reproducirati. Umjesto da sami, iskustveno, dođu do spoznaje. Naime, takva zatvorenost tradicionalnog pristupa može biti opasna za intelektualni i moralni razvoj djeteta te može biti nepremostiva prepreka u samoaktualizaciji učenika. Zato se u suvremenoj pedagogiji učenik stavlja na mjesto subjekta. Omogućuju mu se različite metode koje će ga potaknuti na aktivan rad, razvoj kritičkog promišljanja te snalaženje u problemima i novim situacijma. Takav pristup donosi posve novu sliku škole, u kojoj će učenik moći razviti kreativnost, samopouzdanje i samoaktivnost, odnosno koja će ga naučiti nositi se s izazovima koji ga očekuju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Renata Jukić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grgić, Barbara
Kurikulum suvremene škole, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Grgić, B. (2015) 'Kurikulum suvremene škole', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Grgi\'{c}, Barbara}, year = {2015}, pages = {18}, keywords = {kurikulum, suvremena \v{s}kola, tradicionalna \v{s}kola, odgoj i obrazovanje}, title = {Kurikulum suvremene \v{s}kole}, keyword = {kurikulum, suvremena \v{s}kola, tradicionalna \v{s}kola, odgoj i obrazovanje}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Grgi\'{c}, Barbara}, year = {2015}, pages = {18}, keywords = {curriculum, modern school, traditional school, education}, title = {Modern School Curriculum}, keyword = {curriculum, modern school, traditional school, education}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font