Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 988332

Kurikulum usmjeren ka kompetencijama


Brodar, Martina
Kurikulum usmjeren ka kompetencijama, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 988332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulum usmjeren ka kompetencijama
(A competency oriented curriculum)

Autori
Brodar, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
12.04

Godina
2017

Stranica
45

Mentor
Jukić, Renata

Ključne riječi
kurikulum, kompetencije, ishodi učenja, obrazovne politike
(curriculum, competences, learning outcomes, educational policy)

Sažetak
Rad Kurikulum usmjeren ka kompetencijama obrađuje trenutačno aktualnu i suvremenu temu unutar kurikulumskih promišljanja Suvremeno društvo znanja od pojedinca zahtijeva kompetencije koje se nisu mogle usvojiti kroz tradicionalni kurikulum, stoga posljednjih desetljeća u kurikulumskoj politici dolazi do pomaka u planiranju i programiranju odgoja i obrazovanja. Tradicionalni kurikulum danas se zamjenjuje kurikulumom usmjerenim na ishode učenja, odnosno kurikulumom usmjerenim ka kompetencijama, a suvremene obrazovne politike usmjerene su na određivanje ključnih kompetencija koje su potrebne svim pojedincima kako bi uspješno funkcionirali u 21. stoljeću te se ključne kompetencije integriraju u kurikulume kako bi se razvijale na svim razinama odgoja i obrazovanja. Važne primjere međunarodnog određenja i odabira ključnih kompetencija u obrazovanju predstavljaju Europski okvir ključnih kompetencija za cjeloživotno obrazovanje iz 2006. godine te OECD-ov projekt DeSeCo iz 2005. godine. Oba projekta koriste širi pojam kompetencija koji, osim znanja, obuhvaća vještine, sposobnosti i stavove te oba projekta identificiraju slične ključne kompetencije. Kurikulum usmjeren ka kompetencijama ciljeve obrazovanja iskazuje kao odgojno-obrazovne ishode te se u središtu kurikuluma nalazi učenik na kojega se gleda kao na aktivnog sudionika kurikuluma, dok nastavnik ima ulogu facilitatora. Ovakav kurikulum nastoji bolje pripremiti učenike za stalne promjene ljudskog znanja razvijanjem prenosivih vještina, odnosno kompetencija. Ocjenjivanje ili vrednovanje učenika iz područja ključnih kompetencija predstavlja jedan od važnih aspekata pri prijelazu na kompetencijski pristup obrazovanju. Tako pojedine zemlje u nacionalnim testovima uključuju i testiranje ključnih kompetencija, dok neke zemlje usvojenost kompetencija testiraju kroz kompleksne situacije učenja ili autentične životne situacije u kojima učenici trebaju demonstrirati usvojene kompetencije. Također, ocjenjivanje kompetencija potiče promjene u onome što se poučava, kao i u načinu na koji se kompetencije poučavaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Renata Jukić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brodar, Martina
Kurikulum usmjeren ka kompetencijama, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Brodar, M. (2017) 'Kurikulum usmjeren ka kompetencijama', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brodar, Martina}, year = {2017}, pages = {45}, keywords = {kurikulum, kompetencije, ishodi u\v{c}enja, obrazovne politike}, title = {Kurikulum usmjeren ka kompetencijama}, keyword = {kurikulum, kompetencije, ishodi u\v{c}enja, obrazovne politike}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brodar, Martina}, year = {2017}, pages = {45}, keywords = {curriculum, competences, learning outcomes, educational policy}, title = {A competency oriented curriculum}, keyword = {curriculum, competences, learning outcomes, educational policy}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font