Pregled bibliografske jedinice broj: 988328
Važnost sudionika odgojno-obrazovnog procesa kao čimbenika skrivenog kurikuluma u odnosu na postignuća učenika
Važnost sudionika odgojno-obrazovnog procesa kao čimbenika skrivenog kurikuluma u odnosu na postignuća učenika, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 988328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost sudionika odgojno-obrazovnog procesa kao čimbenika skrivenog kurikuluma u odnosu na postignuća učenika
(The importance of the participants in the educational process as a factor of the hidden curriculum in relation to pupils' achievements)
Autori
Leko, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
14.09
Godina
2017
Stranica
45
Mentor
Jukić, Renata
Ključne riječi
kurikulum, skriveni kurikulum, učenička postignuća
(curriculum, hidden curriculum, student achievement)
Sažetak
Kurikulum kao nastavni plan i program, zajedno s ciljevima, zadacima, sadržajima, organizacijom i tehnologijom potrebnom za provođenje evaluacije, obuhvaća i skriveni kurikulum. Skriveni kurikulum se objašnjava kao razlika između onoga što formalni kurikulum propisuje i onoga što se odvija u školama tijekom odgojnoobrazovnog procesa. On utječe na kvalitetu obrazovanja i postignuća učenika jer određuje okruženje u kojem učenici borave i uče. Među prikrivenim utjecajima skrivenog kurikuluma najznačajniji su odnosi koji vladaju u školi među učenicima, nastavnicima i roditeljima. Nastavnici su glavni realizatori kurikuluma te su zaduženi prenijeti učenicima vrijednosti koje kurikulum promiče. No, kako se prijenos vrijednosti obično odvija putem implicitnih poruka, učenici, a ni sami nastavnici, često nisu svjesni tih poruka. Kako učiteljevi osobni stavovi i vrijednosti mogu biti u sukobu sa vrijednostima koje se promiču kurikulumom, kod nastavnika je nužno osvijestiti da i na ovaj način utječu na učenike. Također, nastavnici su odgovorni i za stvaranje pozitivnog i poticajnog ozračja kao dijela skrivenog kurikuluma koje će učenicima omogućiti da što bolje usvajaju znanje, ali i koje će pridonijeti njihovom socijalnom i emocionalnom razvoju. Za stvaranje pozitivne klime u razredu potrebno je uspostaviti odnose temeljene na međusobnom poštivanju i uvažavanju između nastavnika i učenika te među učenicima. Također, važno je da postoje pozitivni odnosi i između nastavnika i roditelja jer uključenost roditelja u rad škole pridonosi boljem školskom uspjehu djeteta, redovitijem pohađanju nastave te većoj volji za učenje. U suvremenoj školi se iz tih razloga uloga roditelja u odgojno-obrazovnom procesu sve više širi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija