Pregled bibliografske jedinice broj: 988276
Molarno incizivna hipomineralizacija u djece s intelektualnim teškoćama
Molarno incizivna hipomineralizacija u djece s intelektualnim teškoćama // Acta Stomatologica Croatica / Brkić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Stomatolški fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatska komora dentalne medicine (HKDM) ; Hrvatsko stomatološko društvo Hrvatskog liječničkog zbora, 2018. str. 377-377 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 988276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Molarno incizivna hipomineralizacija u djece s intelektualnim teškoćama
(Molar incisor hypomineralization in children with intellectual disabilities)
Autori
Bradić, Jelena ; Modrić, Vesna Erika ; Malčić Ivanišević, Ana ; Verzak, Željko ; Brzović Rajić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Acta Stomatologica Croatica
/ Brkić, Hrvoje - Zagreb : Stomatolški fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatska komora dentalne medicine (HKDM) ; Hrvatsko stomatološko društvo Hrvatskog liječničkog zbora, 2018, 377-377
Skup
II. kongres s Zavoda za endodonciju i restaurativnu stomatologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu = 2nd International Congress of the Department of Endodontics and Restorative Dentistry, School of Dental Medicine, University of Zagreb
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2018. - 20.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Intelektualne teškoće ; djeca ; zubna caklina ; MIH
(Intellectual Disability ; Children ; Dental enamel ; MIH)
Sažetak
Svrha: Svrha istraživanja bila je usporediti frekvenciju i distribuciju molarno incizivne hipomineralizacije (MIH) u djece s intelektualnim teškoćama te kontrolnih ispitanika. Ispitanici i postupci: Istraživanjem je obuhvaćeno 72 djece s intelektualnim teškoćama u dobi od 5 do 18 godina i 72 djece bez intelektualnih teškoća uparene po dobi i spolu. Pregledi su obavljeni sukladno kriterijima Europske akademije za dječju stomatologiju za dijagnozu MIH-a, stomatološkim zrcalom i sondom, u ordinaciji dentalne medicine ili instituciji u kojoj djeca žive. Rezultati: Statistička analiza je pokazala značajnu razliku (p=0, 033) u frekvenciji molarno-incizivne hipomineralizacije u djece s intelektualnim teškoćama (11, 11%) u odnosu na djecu u kontrolnoj grupi (1, 39%). Razlika u zastupljenosti molarno-incizivne hipomineralizacije među spolovima nije bila statistički značajna. Najčešće zahvaćeni zub bio je donji desni molar. Prevladavaju caklinski bijeli defekti (82, 14%) u odnosu na smeđe caklinske defekte. Većina djece je imala blage defekte. Zaključak: S obzirom na lošija mehanička svojstva cakline, djecu s MIH-om nužno je identificirati jer postoji veći rizik za nastanak karijesa. Kod djece s intelektualnim teškoćama, nužna je rana intervencija, zbog slabije mogućnosti za dobro provođenje oralne higijene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus