Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 988132

Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju


Rodić, Biljana
Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 988132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju
(Pupils’ attitudes towards the inclusion of children with special needs in lower primary school)

Autori
Rodić, Biljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
01.03

Godina
2019

Stranica
53

Mentor
Brust Nemet, Maja

Neposredni voditelj
Tokić, Ružica

Ključne riječi
inkluzija, stavovi, vršnjaci, učenici s teškoćama u razvoju
(inclusion, attitudes, peers, pupils withdisabilities)

Sažetak
Većina osoba s teškoćama suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u drugim sferama ljudskoga života kao što je i obrazovanje. Kako bi se učenicima s teškoćama u razvoju osiguralo ostvarenje svih prava što se tiče obrazovanja, predstavljena je inkluzija kao alat za uključivanje takvih učenika u društveni život i školsko okruženje. Negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju, ali i generalno prema takvim učenicima, predstavljaju jednu od glavnih prepreka k njenom ostvarenju. Rad se bavi analizom stavova učenika nižih razreda osnovne škole prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju. Uzorak je sačinjavalo 43 ispitanika, 21 ispitanik iz 3.a i 22 ispitanika iz 3.b razreda jedne slavonske osnovne škole. Nakon provedene sociometrijske tehnike radi mjerenja položaja učenika s teškoćama u razvoju u grupi, analizirali su se stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente osjećaje ili afekte koji su u svezi s tim učenicima, a konativne komponente odnosile su se na spremnost ponašati se prema takvim učenicima u skladu s vlastitim stavom. Rezultati istraživanja pokazali su da su stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se mnogo od stavova samih učenika s teškoćama, čiji je sociometrijski status u oba razreda relativno povoljan, ali ne i idealan, i ne odstupa mnogo od sociometrijskog statusa drugih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ružica Tokić (mentor)

Avatar Url Maja Brust Nemet (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rodić, Biljana
Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Rodić, B. (2019) 'Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rodi\'{c}, Biljana}, year = {2019}, pages = {53}, keywords = {inkluzija, stavovi, vr\v{s}njaci, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, title = {Stavovi u\v{c}enika razredne nastave o inkluziji u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {inkluzija, stavovi, vr\v{s}njaci, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rodi\'{c}, Biljana}, year = {2019}, pages = {53}, keywords = {inclusion, attitudes, peers, pupils withdisabilities}, title = {Pupils’ attitudes towards the inclusion of children with special needs in lower primary school}, keyword = {inclusion, attitudes, peers, pupils withdisabilities}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font