Pregled bibliografske jedinice broj: 987591
Primjena klavira u nastavi glazbene kulture
Primjena klavira u nastavi glazbene kulture, 2018., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija, Osijek
CROSBI ID: 987591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena klavira u nastavi glazbene kulture
(Application of the piano in teaching music culture)
Autori
Ognjen, Zdravković
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija
Mjesto
Osijek
Datum
20.12
Godina
2018
Stranica
62
Mentor
Šulentić Begić, Jasna ; Sabljar, Mirna
Ključne riječi
kompetencija sviranja klavira, nastava Glazbene kulture, funkcionalne klavirske vještine, sviranje klavira, općeobrazovna škola, nastavni medij
(piano playing competence, music culture teaching, functional piano skills, piano playing, general education, teaching medium)
Sažetak
Sukladno svim nastavnim predmetima u osnovnim općeobrazovnim školama, i u predmetu Glazbena kultura koriste se nastavna sredstva i pomagala, odnosno nastavni mediji. Rad se bavi pitanjima primjene klavira koji je jedno od mogućih nastavnih pomagala, tj. medija u nastavi Glazbene kulture. Sukladno Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu nastava glazbe izvodi se jednom tjedno u trajanju od jednog školskog sata, a usustavljena je prema otvorenom modelu u kojemu je središnja aktivnost slušanje glazbe, dok su ostala nastavna područja: pjevanje, slušanje glazbe, sviranje, glazbeno opismenjavanje i glazbeno stvaralaštvo. U svim je navedenim područjima moguća i poželjna primjena klavira. Učitelj primjenjuje klavir kako bi podučavao služeći se funkcionalnim klavirskim vještinama: sviranjem ljestvica, transponiranjem melodija, čitanjem partitura s lista, čitanjem korepeticije s lista, transponiranjem klavirskih pratnji, korepetiranjem solista, improviziranjem korepeticije, sviranjem po sluhu, sviranjem klavira solo te harmoniziranjem melodije sa simbolima. Jednako tako, na nastavi učitelj može izvoditi i određena klavirska djela. Kako bi stekli kompetencije za sviranje klavira, studenti, budući nastavnici, u različitim kolegijima tijekom svoga obrazovanja stječu i funkcionalne vještine sviranja klavira, ali i vještinu umjetničkog izvođenja glazbenih djela. Za razvoj kompetencije sviranja klavira u budućih nastavnika jednako je važno razvijati obje vrste sviranja kako bi u svome radu bili kompetentni primjenjivati klavir kao nastavni medij i time nastavu glazbe izvoditi na primjeren način. Učitelji koji u nastavi predočuju glazbena djela primjenjujući klavir omogućuju svojim učenicima kvalitetnu, dinamičnu i zanimljivu nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku