Pregled bibliografske jedinice broj: 987382
Potencijal povećanja snage malog dvotaktnog Ottovog motora
Potencijal povećanja snage malog dvotaktnog Ottovog motora, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 987382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijal povećanja snage malog dvotaktnog Ottovog motora
(Potential for the Increase of Power of Small Two- Stroke Spark Ignition Engine)
Autori
Alagušić, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
01.03
Godina
2019
Stranica
47
Mentor
Sjerić, Momir
Ključne riječi
dvotaktni Ottov motor ; računalne simulacije ; AVL Boost™ ; povećanje snage
(two-stroke SI engine ; cycle simulation ; AVL Boost™ ; increase in power)
Sažetak
Broj vozila koje pokreću dvotaktni Ottovi motori se proteklih godina drastično smanjio. Iako su postali rijetkost na javnim prometnicama, danas ih se još može naći na trkaćim stazama. U Hrvatskoj se organiziraju amaterske utrke u kojima se vozači natječu na Tomos mopedima koje pokreću mali dvotaktni Ottovi motori. Kao subjekt istraživanja u ovom radu odabran je moped Tomos A3 koji prema pravilima natjecanja spada u klasu 1 – Automatik, a još je odabrana i potklasa Kit. Poštujući pravila odabranih klasa potrebno je promjenom određenih konstrukcijskih i radnih parametara pomoću numeričkih simulacija povećati snagu originalnog motora. Koristeći se programskim paketom za simulacije rada motora s unutarnjim izgaranjem AVL Boost™ verzija 2013.2, prvo je izrađen simulacijski model originalnog motora koji je s dovoljnom preciznošću opisao njegovo ponašanje. Kako bi analizirali mogućnosti povećanja efektivne snage motora na originalnom modelu motora provedene su zasebne promjene kuta pretpaljenja, kompresijskog omjera (smanjenje kompresijskog volumena), radnog volumena cilindra (promjena nazivnog promjera cilindra), usisnog i ispušnog sustava. Razvodni sustav kojeg predstavljaju prestrujni kanali i kućište motora nije mijenjano u ovoj analizi. Prvo su analizirani utjecaji svake promjene pojedinačno, a zatim su odabrane preinake koje su pridonijele povećanju snage i pomoću njih je napravljen preinačeni model motora. Na kraju su kvantificirani pojedini utjecaji na povećanje efektivne snage motora čime se daju smjernice koji konstrukcijski elementi dvotaktnog Ottovog motora najviše doprinose povećanju njegove snage.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Momir Sjerić
(mentor)