Pregled bibliografske jedinice broj: 987344
Obilježja kanala distribucije proizvođača ekoloških prehrambenih proizvoda na području Istarske i Primorsko-goranske županije
Obilježja kanala distribucije proizvođača ekoloških prehrambenih proizvoda na području Istarske i Primorsko-goranske županije, 2018., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 987344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja kanala distribucije proizvođača
ekoloških prehrambenih proizvoda na području
Istarske i Primorsko-goranske županije
(Characteristics of distribution channels of organic
products in Istria and Primorsko Goranska County)
Autori
Knapić, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.10
Godina
2018
Stranica
40
Mentor
Mesić, Željka
Ključne riječi
kanali distribucije, ekološka poljoprivreda, proizvođači, Primorsko - goranska i Istarska županija
(Distribution Channels, Ecological Agriculture, Producers, Istria and Primorje - Gorski Kotar County.)
Sažetak
Cilj rada je bio istražiti kanale distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda, te analizirati stanje i razvoj ekološke poljoprivrede u Svijetu i Hrvatskoj. Primarno istraživanje provedeno je na uzorku od 20 proizvođača ekoloških prehrambenih proizvoda u Istarskoj i Primorsko – goranskoj županiji, a instrument istraživanja bio je anketni upitnik. Rezultati istraživanja su pokazali da 12 proizvođača prodaje svoje proizvode putem izravne prodaje, i to najčešće na OPG-u i na sajmovima. Manji broj proizvođača, njih 7, podjednako prodaje svoje proizvode putem izravne prodaje i preko posrednika. Prodajom putem posrednika najveći dio proizvođača svoje proizvode prodaje specijaliziranim trgovinama i otkupljivačima. Glavni motiv za bavljenje ekološkom poljoprivredom je životno uvjerenje proizvođača te financijski razlozi. Većina proizvođača smatra da za daljnji razvoj tržišta ekoloških proizvoda trgovci hranom trebaju poticati suradnju s domaćim proizvođačima, utjecati na politiku cijenu, više educirati/informirati potrošače o ekološkim proizvodima, te proširiti ponudu ekoloških proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija