Pregled bibliografske jedinice broj: 987116
Segmentacija tržišta svježeg mesa iz slobodnog uzgoja
Segmentacija tržišta svježeg mesa iz slobodnog uzgoja // Proceedings, 54th Croatian & 14th International Symposium on Agriculture / Mioč, Boro ; Širić, Ivan (ur.).
Zagreb, 2019. str. 122-126 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 987116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Segmentacija tržišta svježeg mesa iz slobodnog uzgoja
(Market segment for fresh meat from outdoor system)
Autori
Kovačić, Damir ; Mesić, Željka ; Barić, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings, 54th Croatian & 14th International Symposium on Agriculture
/ Mioč, Boro ; Širić, Ivan - Zagreb, 2019, 122-126
Skup
54. hrvatski i 14. međunarodni simpozij agronoma
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 17.02.2019. - 22.02.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
anketa, svježe meso, slobodan uzgoj, segmentacija, potrošači
(survey, fresh meat, outdoor system, segmentation)
Sažetak
Cilj rada je identifikacija potrošačkih segmenata na tržištu mesa iz slobodnog uzgoja. Provedeno je anketno ispitivanje na prigodnom uzorku od 114 kupaca svježeg mesa u Gradu Zagrebu. Faktorskom i klaster analizom otkrivena su dva potrošačka segmenta koji su nazvani (1) ljubitelji svježeg mesa iz slobodnog uzgoja i, (2) racionalni potrošači svježeg mesa. Potrošači prvog segmenta preferiraju meso iz slobodnog uzgoja u odnosu na ono konvencionalno uzgojeno. Taj segment kupaca značajno više u odnosu na racionalne potrošače drži da je meso iz slobodnog uzgoja u odnosu na ono konvencionalno uzgojeno zdravije, ukusnije, ljepšeg izgleda, kvalitetnije i sigurnije. Ljubitelji svježeg mesa iz slobodnog uzgoja pri kupnji mesa veću pažnju pridaju izgledu mesa, podrijetlu, proizvođaču i načinu proizvodnje u odnosu na racionalne potrošače. Rezultati istraživanja daju informacijsku podlogu proizvođačima svježeg mesa za provođenje diferencirane marketinške strategije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb