Pregled bibliografske jedinice broj: 986860
Pristupi učenju učenika mlađe školske dobi
Pristupi učenju učenika mlađe školske dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 986860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristupi učenju učenika mlađe školske dobi
(Lower-primary school pupils’ approaches to learning)
Autori
Flegar, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2018
Stranica
53
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
učenje, preferirani modaliteti učenja (auditivan, kinestetički i vizualni tip), pristupi učenju, dubinski pristup, površinski pristup
(learning, preferred learning modalities (auditory, kinaesthetic and visual), learning approaches, deep approach, surface approach)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati učeničke preferencije modaliteta učenja i pristupe učenju Matematike i Prirode i društva. Nadalje, ispitalo se i jesu li pristupi učenju povezani s učeničkom percepcijom zanimljivosti navedenih predmeta i ocjenama iz navedenih predmeta te razlikuju li se one ovisno o tome vole li učenici učiti ili ne. Istraživanje je provedeno na uzorku od 63 učenika trećeg i četvrtog razreda jedne osnovne škole. Od ukupnog uzorka učenika, bilo je 30 djevojčica (47, 6%) i 33 dječaka (52, 4%). Raspon dobi učenika je od 9 do 11 godina. Rezultati istraživanja općenito su pokazali da nema razlike u školskom uspjehu iz Matematike i Prirode i društva između učenika koji vole i ne vole učiti, dok učenici koji vole učiti oba predmeta percipiraju zanimljivijima. Kada je riječ o učeničkim preferencijama modaliteta učenja, većina učenika je u kategoriji auditivnog tipa, a nešto manje ih je u kategorijama kinestetičkog te vizualnog tipa. Nadalje, učenici procjenjuju da su, i kada uče Matematiku i kada uče Prirodu i društvo, skloniji dubinskom nego površinskom pristupu učenju. Dubinski pristup učenju pozitivno je povezan s procjenom zanimljivosti predmeta, dok je površinski pristup sa zanimljivost predmeta u negativnoj korelaciji. Učenici koji su skloniji površinskom pristupu učenja Matematike imaju i lošije ocjene iz Matematike, dok se u ostalim slučajevima nije pokazala povezanost između ocjena i pristupa učenju. U konačnici, učenici koji su skloni dubinskom pristupu učenju općenito izražavaju veće preferencije i vizualnog i auditivnog i kinestetičkog modaliteta učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija