Pregled bibliografske jedinice broj: 986794
Ekološka osviještenost učenika 2. i 4. razreda osnovne škole
Ekološka osviještenost učenika 2. i 4. razreda osnovne škole // Zbornik radova : prema kvalitetnoj školi : Od znanosti do učionice / Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije / Tomaš, Suzana ; Blažević, Ines ; Restović, Ivana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2018. str. 87-112 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 986794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološka osviještenost učenika 2. i 4. razreda
osnovne škole
(Ecological awareness of the lower grades primary
school students)
Autori
Restović, Ivana ; Batić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova : prema kvalitetnoj školi : Od znanosti do učionice / Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije
/ Tomaš, Suzana ; Blažević, Ines ; Restović, Ivana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2018, 87-112
Skup
11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Prema kvalitetnoj školi: Od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ekološka osviještenost ; Odgoj i obrazovanje za okoliš ; Učenici drugih i četvrtih razreda osnovne škole
(Environmental awareness ; Education and environmental education ; Students of the second and fourth grade of primary school)
Sažetak
S industrijskim napretkom razvija se ekološka svijest, određena povijesnim stanjem i stupnjem razvitka društva. Spoznaja o ograničenosti prirode, svjesnost dominacije čovjeka nad prirodom i uspostavljanje ravnoteže između prirodnih i društvenih sustava neke su od bitnih dimenzija koje konstruiraju ekološku svijest. Proces odgoja i obrazovanja ima ključnu ulogu u razvitku ekološki osviještenog pojedinca. U središtu tog procesa su učenici koji kroz nastavni proces, rukovođeni učiteljem usvajaju ekološki prihvatljiva ponašanja. Učenike treba poticati na razvijanje ekološke svijesti, to je preduvjet za zaštitu i očuvanje životne sredine što podrazumijeva svijetlu budućnost našega planeta. S tim ciljem, u ovom radu provedeno je istraživanje o ekološkoj osviještenosti učenika 2. i 4. razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 151 učenik s područja Šibensko – kninske županije. Cilj istraživanja bio je ispitati ekološku osviještenost učenika drugih i četvrtih razreda gdje su rezultati promatrani prema razredu koji učenici pohađaju, spolu te uključenosti odnosno ne uključenosti u ekološke radionice/aktivnosti. Zaključeno je da su učenici drugih razreda na višem nivou ekološke osviještenosti od učenika četvrtih razreda. Nije utvrđena razlika u ekološkoj osviještenosti između djevojčica i dječaka, dok uključenost u ekološke aktivnosti/radionice podiže ekološku svijest učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti