Pregled bibliografske jedinice broj: 986653
Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne škole)
Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne škole) // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 2/2018; 171-207 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 986653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu
Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do
6. razreda osnovne škole)
(Assessing Language Competence in Croatian
Language as a Scholl Subject (Based on Exam
Papers for Grades 3-6))
Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko
Izvornik
Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20
(2018), 2/2018;
171-207
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
ispiti znanja ; kognitivne razine znanja ; odgojno-obrazovni ishodi
(cognitive levels of knowledge)
Sažetak
U ovom se radu iznose rezultati istraživanja ispita znanja iz predmeta Hrvatski jezik za 3., 4., 5. i 6. razred osnovne škole koji služe za provjeru usvojenosti različitih normā hrvatskoga standardnoga jezika. Cilj istraživanja bio je upozoriti na prihvatljivost, ali i na neprihvatljivost pismenih ispita (testova), osobito u pogledu njihove primjerenosti dobi i spoznajnim mogućnostima učenika, kao i pokušati pridonijeti usustavljivanju i standardizaciji pismenih ispita (testova) za provjeru stupnja ovladavanja jezičnim znanjima. Istraživanje je potvrdilo polazne pretpostavke kako su najveći nedostatci istraženih ispita znanja njihova nepovezanost s obrazovnim postignućima postavljenima u Nastavnome planu i programu za OŠ (2006), njihova neprimjerenost dobi učenika, odnosno njihovim kognitivnim sposobnostima, neusklađenost tipova zadataka s obrazovnim postignućima koja se ispituju, kao i neusklađenost konstrukcija nekih tipova zadataka s metodičkim načelima. Preporuka je da se u inicijalnome obrazovanju učitelja i nastavnika pojačaju sadržaji vezani uz izradu ispitnih zadataka te da se oni povežu s temom obrazovnih ishoda i psihometrijom. Ujedno se apelira na mjerodavne institucije, ponajprije na resorno Ministarstvo znanosti i obrazovanja, kao i na Agenciju za odgoj i obrazovanje, da osobito sada, u vrijeme cjelovite reforme obrazovnoga sustava, naglase važnost mehanizama kontrole kvalitete ispita znanja koji se upotrebljavaju u školama RH, a u skladu s propisanim standardima.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI