Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 986653

Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne škole)


Gazdić-Alerić, Tamara; Alerić, Marko
Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne škole) // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 2/2018; 171-207 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 986653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne škole)
(Assessing Language Competence in Croatian Language as a Scholl Subject (Based on Exam Papers for Grades 3-6))

Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko

Izvornik
Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20 (2018), 2/2018; 171-207

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
ispiti znanja ; kognitivne razine znanja ; odgojno-obrazovni ishodi
(cognitive levels of knowledge)

Sažetak
U ovom se radu iznose rezultati istraživanja ispita znanja iz predmeta Hrvatski jezik za 3., 4., 5. i 6. razred osnovne škole koji služe za provjeru usvojenosti različitih normā hrvatskoga standardnoga jezika. Cilj istraživanja bio je upozoriti na prihvatljivost, ali i na neprihvatljivost pismenih ispita (testova), osobito u pogledu njihove primjerenosti dobi i spoznajnim mogućnostima učenika, kao i pokušati pridonijeti usustavljivanju i standardizaciji pismenih ispita (testova) za provjeru stupnja ovladavanja jezičnim znanjima. Istraživanje je potvrdilo polazne pretpostavke kako su najveći nedostatci istraženih ispita znanja njihova nepovezanost s obrazovnim postignućima postavljenima u Nastavnome planu i programu za OŠ (2006), njihova neprimjerenost dobi učenika, odnosno njihovim kognitivnim sposobnostima, neusklađenost tipova zadataka s obrazovnim postignućima koja se ispituju, kao i neusklađenost konstrukcija nekih tipova zadataka s metodičkim načelima. Preporuka je da se u inicijalnome obrazovanju učitelja i nastavnika pojačaju sadržaji vezani uz izradu ispitnih zadataka te da se oni povežu s temom obrazovnih ishoda i psihometrijom. Ujedno se apelira na mjerodavne institucije, ponajprije na resorno Ministarstvo znanosti i obrazovanja, kao i na Agenciju za odgoj i obrazovanje, da osobito sada, u vrijeme cjelovite reforme obrazovnoga sustava, naglase važnost mehanizama kontrole kvalitete ispita znanja koji se upotrebljavaju u školama RH, a u skladu s propisanim standardima.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Alerić (autor)

Avatar Url Tamara Gazdić-Alerić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

cje.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gazdić-Alerić, Tamara; Alerić, Marko
Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne škole) // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 2/2018; 171-207 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Gazdić-Alerić, T. & Alerić, M. (2018) Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne škole). Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2/2018), 171-207.
@article{article, author = {Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Aleri\'{c}, Marko}, year = {2018}, pages = {171-207}, keywords = {ispiti znanja, kognitivne razine znanja, odgojno-obrazovni ishodi}, journal = {Croatian Journal of Education - Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {20}, number = {2/2018}, issn = {1848-5189}, title = {Ispitivanje jezi\v{c}ne kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne \v{s}kole)}, keyword = {ispiti znanja, kognitivne razine znanja, odgojno-obrazovni ishodi} }
@article{article, author = {Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Aleri\'{c}, Marko}, year = {2018}, pages = {171-207}, keywords = {cognitive levels of knowledge}, journal = {Croatian Journal of Education - Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {20}, number = {2/2018}, issn = {1848-5189}, title = {Assessing Language Competence in Croatian Language as a Scholl Subject (Based on Exam Papers for Grades 3-6)}, keyword = {cognitive levels of knowledge} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font