Pregled bibliografske jedinice broj: 986540
Uloga odgojitelja u provođenju istraživačkih aktivnosti iz fizike u dječjem vrtiću
Uloga odgojitelja u provođenju istraživačkih aktivnosti iz fizike u dječjem vrtiću // Módszertani Közlöny, 7 (2017), 1; 36-47 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 986540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgojitelja u provođenju istraživačkih aktivnosti iz fizike u dječjem vrtiću
(The role of kindergarten teachers in research organization related to physics)
Autori
Borić, Edita ; Družijanić, Anita
Izvornik
Módszertani Közlöny (2217-4540) 7
(2017), 1;
36-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
istraživačke aktivnosti, fizika, pokus, odgajatelj, predškolski uzrast
(research activities, physics, experiment, educator, preschool age)
Sažetak
U dječjem vrtiću vrlo je širok spektar tema koje dijete može istraživati i angažirati svoja osjetila. Ipak, neka područja su zastupljenija od drugih što često ovisi o odgojitelja. Tako se sadržaji vezani uz fiziku i fizikalne pojave vrlo rijetko realiziraju kao organizirane i ciljane istraživačke aktivnosti djece. Uspješnost i učestalost provođenja istraživačkih aktivnosti iz fizike u dječjem vrtiću, ponajviše ovisi o volji, kreativnosti i osposobljenosti odgojitelja. Cilj ovog rada je potaknuti istraživačke aktivnosti iz fizike i ispitati koliko se u predškolskoj dobi provode aktivnosti iz fizike s kojima se susreću u svakodnevnom životu. Pretpostavlja se da su se djeca već susrela s izvođenju pokusa i istraživanjima fizikalnih pojava u neposrednom okruženju. Za potrebe istraživanja korišteni su pokusi koji su prilagođeni uzrasnoj dobi od 4 do 6 godina, a izvedeni su sa 120 djece u vrtićima. Djeca rane i predškolske dobi s lakoćom, zadovoljstvom i brzinom uče fizikalne pojave pomoću različitih istraživačkih aktivnosti. Istraživačkim aktivnostima djeci je omogućeno povezivanje različitih sadržaja sa stvarnim životom. Poticalo ih se na promatranje, istraživanje i zaključivanje što je imalo utjecaj na kreativnost, samostalnosti pri radu na postavljenim zadacima te uspoređivanje i komentiranje dobivenih rezultata što je kod djece potaknulo znatiželju, zadovoljstvo i promišljanje o fizikalnim pojavama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(autor)