Pregled bibliografske jedinice broj: 986313
Stavovi srednjoškolaca o osobinama nastavnika u uvjetima otočke škole
Stavovi srednjoškolaca o osobinama nastavnika u uvjetima otočke škole // Zbornik radova 2. međunarodna znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 339-349 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 986313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi srednjoškolaca o osobinama nastavnika u
uvjetima otočke škole
(High-school Students' Attitudes regarding
Teachers' Characteristics under the Conditions
of Island Schools)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana ; Buzov, Ivanka ; Bodlović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 2. međunarodna znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“
/ Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 339-349
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenici srednjih škola ; škole na otoku ; osobine nastavnika
(high school students ; island schools ; teacher characteristics)
Sažetak
Fizička odijeljenost otoka od kopna, ima brojne implikacije na različite aspekte društva, posebice na školski sustav. U ovom radu, a vezano uz literaturu o radu škola u ruralnim i udaljenim područjima, otok se sagledava kao dijelom ruralna cjeline koja je fizički udaljena od kopna. Različite međunarodne istraživačke studije ukazuju da je jedan od problema na koje se nailazi u školama u ruralnim i udaljenim područjima mogućnost zapošljavanja i zadržavanja nastavnika. Nadalje, kod procjenjivanja kvalitete škole u udaljenim i ruralnim područjima kao važan aspekt se sagledava kvaliteta nastavnika. U kontekstu sustava obrazovanja u Republici Hrvatskoj značajno je navesti da se plaće nastavnika u cijelosti pokrivaju sredstvima iz centralnog proračuna. Na taj način se dijelom osigurava ujednačena kvaliteta nastavnika u školama u različitim dijelovima Hrvatske. U radu je prikazana validacija skale učeničke procjene osobina nastavnika, a unutar istraživanja provedenog na reprezentativnom uzorku učenika srednjih škola otoka Brača ispitane su i razlike u učeničkoj procjeni s obzirom na spol, razred i mjesto u kojem učenici pohađaju školu. Utvrđeno je da postoji statistička značajna razliku u učeničkoj procjeni osobina nastavnika s obzirom na spol učenika pri čemu učenici pozitivnije procjenjuju osobine nastavnika od učenica. Učenička procjena poželjnih osobina nastavnika s obzirom na razred pokazuju da je prosječna učenička procjena najviša u prvom razredu te opada u razredima koji slijede. Također, procjena osobina nastavnika se značajno razlikuje s obzirom na mjesto u kojem učenici pohađaju srednju školu. Specifičnost otoka Brača je u jakoj povezanosti pojedinih mjesta s kopnom, pa se u kontekstu samog otoka treba promatrati i utvrđene razlike u učeničkoj procjeni osobina nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu