Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 98621

Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj


Anić, Ivan-Damir
Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj, 2002., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 98621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj
(Retail policy and retail development in the Republic of Croatia)

Autori
Anić, Ivan-Damir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.01

Godina
2002

Stranica
VI, 235, 17 str.

Mentor
Vouk, Rudolf

Ključne riječi
Maloprodaja; maloprodavač; ekonomsko značenje maloprodaje; promjene u maloprodajnoj strukturi; teorije institucionalnih promjena u maloprodaji; konkurentnost maloprodaje; internacionalizacija maloprodaje; prednosti tržišta u maloprodaji
(Retail; retailer; economic importance of retailing; changes in retail structure; theories of retail institutional change; competitiveness of retail; internationalization of retail; strengths of retail market; weaknesses of retail market)

Sažetak
U razdoblju od 1990. do 2000. zabilježen je nestabilan rast maloprodajnog prometa u uvjetima dinamičnih razvojnih procesa. Efekti u maloprodaji su niski i potrebne su puno veće stope rasta da bi se dostigao životni standard razvijenih zemalja. Rast maloprodajnog prometa ograničavaju nestabilan rast BDP-a, niska kupovna moć, znatna nezaposlenost, siva trgovina i kupovine u inozemstvu. Dinamički razvojni procesi, koji se intenziviraju s rastom koncentracije maloprodaje pridonose pozitivnim efektima (pritisak na smanjenje cijena, rast efikasnosti i poboljšanje trgovačke ponude, smanjenje kupovina u inozemstvu, rast maloprodajnih cijena i novo zapošljavanje) ali i negativnim efektima (poteškoće u poslovanju mnogih poduzetnika, dodatna financijska nestabilnost, rast nezaposlenosti, rast vanjskotrgovinskog deficita, kršenje prava potrošača i zaposlenih, rast razlika u regionalnoj razvijenosti maloprodaje, pritisak na ograničavanje tržišnog natjecanja, usporen rast BDP-a). Stanju u maloprodaji znatno doprinosi država sa parcijalnom maloprodajnom politikom. Visoko porezno opterećenje umanjuje raspoloživi dohodak, povećava cijene i destimulira novo zapošljavanje. Nisu stvoreni primjereni mehanizmi za poticanje konkurentnosti usitnjene i nekonkurentne domicilne trgovine u uvjetima liberalizacije međunarodne trgovine. Da bi se u uvjetima pojačane internacionalizacije maloprodaje iskoristile prilike i minimizirale prijetnje u razvoju, potrebna je primjerena maloprodajna politika. Bitnim se drže sljedeće odrednice politike: primjena standarda EU-a i WTO-a, aktivna politika zaštite tržišnog natjecanja, aktivna politika zaštite potrošaća i zaposlenih, razvojno poticajno makroekonomsko okruženje, poticanje kvalitete obrazovanja, konkurentnosti malih i srednjih maloprodavača, elektroničke trgovine i rasta informiranosti. Ključ uspjeha je na maloprodavačima koji bi trebali povećati konkurentnost (smanjenje nabavnih cijena kroz ugovorne sustave, smanjenje troškova poslovanja i rast izdatka za razvoj). Hrvatski maloprodavači, koji u prosjeku imaju obilježja malog maloprodavača, trebali bi svoju konkurentnost temeljiti na cjelokupnoj ponudi i partnerstvu sa domicilnim proizvođačima, kvalitetnom menadžmentu, stalnom poboljšanju znanja zaposlenika, efikasnoj podjeli rada i kvalitetnom informacijskom sustavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
00020105

Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb

Profili:

Avatar Url Rudolf Vouk (mentor)

Avatar Url Ivan-Damir Anić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Anić, Ivan-Damir
Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj, 2002., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
Anić, I. (2002) 'Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ani\'{c}, Ivan-Damir}, year = {2002}, pages = {VI, 235, 17 str.}, keywords = {Maloprodaja, maloprodava\v{c}, ekonomsko zna\v{c}enje maloprodaje, promjene u maloprodajnoj strukturi, teorije institucionalnih promjena u maloprodaji, konkurentnost maloprodaje, internacionalizacija maloprodaje, prednosti tr\v{z}i\v{s}ta u maloprodaji}, title = {Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj}, keyword = {Maloprodaja, maloprodava\v{c}, ekonomsko zna\v{c}enje maloprodaje, promjene u maloprodajnoj strukturi, teorije institucionalnih promjena u maloprodaji, konkurentnost maloprodaje, internacionalizacija maloprodaje, prednosti tr\v{z}i\v{s}ta u maloprodaji}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ani\'{c}, Ivan-Damir}, year = {2002}, pages = {VI, 235, 17 str.}, keywords = {Retail, retailer, economic importance of retailing, changes in retail structure, theories of retail institutional change, competitiveness of retail, internationalization of retail, strengths of retail market, weaknesses of retail market}, title = {Retail policy and retail development in the Republic of Croatia}, keyword = {Retail, retailer, economic importance of retailing, changes in retail structure, theories of retail institutional change, competitiveness of retail, internationalization of retail, strengths of retail market, weaknesses of retail market}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font