Pregled bibliografske jedinice broj: 986161
Uloga sustava vrijednosti i ključnih sudionika u razvoju poduzetništva u Republici Hrvatskoj
Uloga sustava vrijednosti i ključnih sudionika u razvoju poduzetništva u Republici Hrvatskoj // Obrazovanje za poduzetništvo, 7 (2017), 2; 175-188 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 986161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga sustava vrijednosti i ključnih sudionika u razvoju poduzetništva u Republici Hrvatskoj
(Role of the Value System and Key Participants in the Development of Entrepreneurship in the Republic of Croatia)
Autori
Bartolović, Višnja ; Bićanić, Valentina
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo (1849-7845) 7
(2017), 2;
175-188
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
sustav vrijednosti ; ključni sudionici ; poduzetništvo ; država ; Socijalni nauk Crkve
(value system ; key participants ; entrepreneurship ; state ; The Social Doctrine of the Church)
Sažetak
Kriza suvremenog društva i globalizacijski procesi zahtijevaju od države da na adekvatan način uredi gospodarski sustav kako bi on mogao ostvarivati ustavne vrednote slobode, jednakosti, socijalne pravde, nepovredivosti vlasništva i druge. Prema Ustavu Republike Hrvatske čovjek je svrha društvenog i gospodarskog uređenja. Svjedoci smo višegodišnjeg sporog i nedostatnog otvaranja novih radnih mjesta, odlaska radnika iz Republike Hrvatske u potrazi za radnim mjestima na području zemalja Europske unije, posebno u ovo vrijeme. Prema sekundarnim istraživanjima, u populaciji nezaposlenih osoba dominiraju dugotrajno nezaposlene osobe. Postojeći sustav vrijednosti i odnosa na relaciji poduzetnik – poduzeće – država više ne pridonosi razvoju društva i potrebno je identificirati nove vrijednosti koje mogu pokrenuti razvoj društva. Stoga stvaranje novih radnih mjesta, inovacije i poduzetništvo moraju postati primarna tema za državu, njezine institucije i društvo u cjelini. Sve se više uočava potreba promjene kulture (vrijednosti, stavova, mišljenja, ponašanja) i promjena odnosa na relaciji poduzetnik – društvo – država, kako bi se stvaralo društvo po mjeri čovjeka, a poduzećima pružila potpora u ostvarivanju inovacija i poduzetničkog ponašanja. Na temelju sekundarnih istraživanja domaćih i stranih autora te aktualnih dosega Socijalnog nauka Crkve, u radu se daje prikaz novog sustava vrijednosti koji se treba razvijati na razini države, društva i poduzetnika, koji bi promicao održivo poduzetništvo i inovacije, rast i razvoj pojedinca te razvoj države. Cilj rada jest izučiti suvremena razmišljanja domaćih i stranih autora te aktualnih dosega Socijalnog nauka Crkve o novom sustavu vrijednosti koji promiče poduzetničko i inovativno ponašanje, ključne aktere i njihove međusobne odnose. Na temelju spoznaja sekundarnog istraživanja predložen je novi vrijednosni pristup privatnoj inicijativi, poduzeću, ali i djelovanju države i njezinih institucija u ostvarenju cjelovitog i solidarnog gospodarskog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija