Pregled bibliografske jedinice broj: 986130
Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta "Dnevnika"
Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta "Dnevnika" // Metodički ogledi, 25 (2018), 87-117 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 986130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta "Dnevnika"
(Pedagogic activity of Dragojla Jarnević in the context of conceptual domain of her "Diary")
Autori
Odža, Ivana
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 25
(2018);
87-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
dnevnička proza
(diary prose)
Sažetak
U radu se interpretiraju spoznaje o pedagoškom djelovanju Dragojle Jarnević u kontekstu njezinih dnevničkih zapisa, analiziraju se autoričini osobni poticaji i idejni koncepti koji su im prethodili te temeljne smjernice i interesi njezinoga pedagoškog angažmana. Kao autorica "Dnevnika", Jarnević izmjenjuje dvostruku poziciju - poziciju subjekta koji pripada vremenu koje opisuje te u njemu manje ili više aktivno sudjeluje, te poziciju književnog subjekta koji unutar "Dnevnika" analizira odabrane događaje. Iz tih dviju pozicija, a osobito iz pozicije Jarnević kao književnoga subjekta, promatrat ćemo njezin pogled na pedagoška pitanja u društveno- kulturološkom diskursu u okviru kojega je artikulirala svoje ideje. Njezini pogledi proizlaze iz kršćanske tradicije unutar koje je odrasla, te iz specifičnih domoljubnih pogleda, svojstvenih duhu vremena. Na navedene odrednice nadograđuje se specifičan pogled na feministička pitanja, budući da je obrazovanje žene bilo u središtu njezinog interesa. Raspršenost pedagoškoga djelovanja Dragojle Jarnević, vidljiva iz njezinih dnevničkih zapisa, zanimljiv je pokazatelj razvojnog tijeka pedagoške misli u nas. Usprkos tome, pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević rezultiralo je naprednim pogledima na pedagoška pitanja od kojih su neka i danas aktualna. Sjedinjavanje smjernica koje su utjecale na oblikovanje njezinog pedagoškog angažmana (kršćanstvo, patriotizam, feminizam) ukazuje na mogućnosti raznorodnih interpretacija i danas važnih pedagoških, feminističkih, kulturoloških i književnih pitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Književnost
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS
- RILM
- DOAJ
- The Philosopher´s Index