Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 986109

Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije


Dević, Ivan
Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 28 (2019), 3; 523-542 doi:10.5559/di.28.3.08 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 986109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije
(Student school achievement - testing a model of school competence)

Autori
Dević, Ivan

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 28 (2019), 3; 523-542

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
model školske kompetencije ; školski uspjeh ; motivacija ; inteligencija ; strukturalno modeliranje
(model of school competence ; school achievement ; motivation ; study skills ; cognitive ability ; structural equation modeling)

Sažetak
U radu su razmotrena obilježja povezana sa školskim uspjehom učenika osnovne škole sukladno teorijskom modelu školske kompetencije (DiPerna, Elliot, i Volpe, 2002 ; 2005). Cilj je provjeriti mogućnost objašnjenja školskog uspjeha učenika navedenim modelom uz dodatno uključivanje intelektualnih sposobnosti učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda (N=393) iz pet osnovnih škola Grada Zagreba i uže okolice, te njihovi nastavnici (N=22). Rezultati strukturalnog modeliranja pokazuju da model sa procjenama nastavnika dobro pristaje podacima te je na taj način moguće objasniti 55% varijance školskog uspjeha. Pri tome se motivacija pokazala potpunim medijatorom odnosa školskih vještina i socijalnih vještina sa školskim uspjehom te djelomičnim medijator odnosa inteligencije i školskog uspjeha. Provedeno istraživanje upućuje na to da najveći ukupni efekt na školski uspjeh ima motivacija učenika i njihove vještine učenja dok ostala obilježja koja potiču školski uspjeh i intelektualne sposobnosti učenika imaju manji efekt.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Dević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Dević, Ivan
Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 28 (2019), 3; 523-542 doi:10.5559/di.28.3.08 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Dević, I. (2019) Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 28 (3), 523-542 doi:10.5559/di.28.3.08.
@article{article, author = {Devi\'{c}, Ivan}, year = {2019}, pages = {523-542}, DOI = {10.5559/di.28.3.08}, keywords = {model \v{s}kolske kompetencije, \v{s}kolski uspjeh, motivacija, inteligencija, strukturalno modeliranje}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.28.3.08}, volume = {28}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {\v{S}kolsko postignu\'{c}e u\v{c}enika – testiranje modela \v{s}kolske kompetencije}, keyword = {model \v{s}kolske kompetencije, \v{s}kolski uspjeh, motivacija, inteligencija, strukturalno modeliranje} }
@article{article, author = {Devi\'{c}, Ivan}, year = {2019}, pages = {523-542}, DOI = {10.5559/di.28.3.08}, keywords = {model of school competence, school achievement, motivation, study skills, cognitive ability, structural equation modeling}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.28.3.08}, volume = {28}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Student school achievement - testing a model of school competence}, keyword = {model of school competence, school achievement, motivation, study skills, cognitive ability, structural equation modeling} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font