Pregled bibliografske jedinice broj: 986109
Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije
Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 28 (2019), 3; 523-542 doi:10.5559/di.28.3.08 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 986109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školsko postignuće učenika – testiranje modela školske kompetencije
(Student school achievement - testing a model of school competence)
Autori
Dević, Ivan
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 28
(2019), 3;
523-542
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
model školske kompetencije ; školski uspjeh ; motivacija ; inteligencija ; strukturalno modeliranje
(model of school competence ; school achievement ; motivation ; study skills ; cognitive ability ; structural equation modeling)
Sažetak
U radu su razmotrena obilježja povezana sa školskim uspjehom učenika osnovne škole sukladno teorijskom modelu školske kompetencije (DiPerna, Elliot, i Volpe, 2002 ; 2005). Cilj je provjeriti mogućnost objašnjenja školskog uspjeha učenika navedenim modelom uz dodatno uključivanje intelektualnih sposobnosti učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda (N=393) iz pet osnovnih škola Grada Zagreba i uže okolice, te njihovi nastavnici (N=22). Rezultati strukturalnog modeliranja pokazuju da model sa procjenama nastavnika dobro pristaje podacima te je na taj način moguće objasniti 55% varijance školskog uspjeha. Pri tome se motivacija pokazala potpunim medijatorom odnosa školskih vještina i socijalnih vještina sa školskim uspjehom te djelomičnim medijator odnosa inteligencije i školskog uspjeha. Provedeno istraživanje upućuje na to da najveći ukupni efekt na školski uspjeh ima motivacija učenika i njihove vještine učenja dok ostala obilježja koja potiču školski uspjeh i intelektualne sposobnosti učenika imaju manji efekt.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Ivan Dević
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus