Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 986044

Izvori motivacije za učenje i percepcija tranzicije u srednju školu kod učenika i učenica osmih razreda osnovne škole


Kuterovac Jagodić, Gordana; Erceg, Inja
Izvori motivacije za učenje i percepcija tranzicije u srednju školu kod učenika i učenica osmih razreda osnovne škole // 4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 18-18 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 986044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izvori motivacije za učenje i percepcija tranzicije u srednju školu kod učenika i učenica osmih razreda osnovne škole
(Sources of motivation for learning and perception of transition to secondary education in eighth grade elementary school students)

Autori
Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg, Inja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka / - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 18-18

ISBN
978-953-6218-79-0

Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
motivacija za učenje ; percepcija tranzicije ; emocije
(motivation for learning ; perception of transition ; emotions)

Sažetak
Prijelaz iz osnovne u srednju školu važan je normativni događaj koji je za mnoge adolescente opterećen teškim odlukama, nesigurnostima, nadama, kao i mješavinom različitih emocija. Jedna od najvažnijih odluka u ovom razdoblju jest koju vrstu škole odabrati s obzirom da ta odluka ima dugoročni utjecaj na daljnje školovanje i život adolescenata. Kako se prijelaz u srednju školu u Hrvatskoj temelji na ocjenama postignutim u posljednja četiri razreda osnovne škole, upis srednje škole iznimno je selektivan, i za adolescente stresan. Budući da veliki broj učenika želi upisati gimnaziju, gdje je broj mjesta ograničen na otprilike 30% ukupnog broja mjesta u srednjim školama, takav sustav tranzicije stavlja naglasak na postizanje najviših ocjena stvarajući time i visoke razine anksioznosti. Cilj ovog istraživanja, koje je dio većeg longitudinalnog istraživanja obrazovnih aspiracija učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja, bio je ispitati intrinzične i ekstrinzične razloge za učenje te percepciju prijelaza u srednju školu (razine anksioznosti, sreće i znatiželje) kod učenika osmih razreda osnovne škole, kao i istražiti jesu li i na koji način razlozi za učenje povezani s percepcijom prijelaza u srednju školu. U ovom dijelu istraživanja sudjelovao je 1031 učenik osmih razreda iz 22 osnovne škole u Zagrebu dobi od 14 do 15 godina (47.8% djevojaka, 52.2% mladića). Podaci su prikupljeni na kraju prvog polugodišta upitnicima koji su posebno konstruirani za potrebe ovog istraživanja. Rezultati pokazuju kako većina učenika, njih 47.4% želi upisati gimnaziju, dok 38.2% učenika želi upisati srednju strukovnu školu. 14.3% učenika još nije donijelo odluku. Za većinu učenika glavni razlozi za učenje bili su postizanje boljih ocjena (83.6%) i upis u bolju srednju školu (91.3%) pri čemu ne uživaju u učenju već im ono predstavlja opterećenje. Učenici izražavaju mješavinu emocija vezanih uz prijelaz u srednju školu, međutim, prevladava znatiželja. Djevojke, učenici s nižim školskim uspjehom, kao i oni učenici koji su neodlučni u izbor srednje škole, posebno su skloni doživljavanju neugodnih emocija vezanih uz prijelaz u srednju školu. Intrinzični motivi za učenje predviđaju ugodnije emocije, dok izraženija ekstrinzična motivacija predviđa neugodne emocije vezane uz ovaj prijelaz. Dobiveni rezultati bit će raspravljeni u svjetlu praktičnih implikacija za pružanje podrške i pomoći kako samim učenicima završnih razreda osnovnih škola, tako i njihovim roditeljima i nastavnicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2014-09-6757 - Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene (COBRAS) (Boris, Jokic, HRZZ ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Inja Erceg (autor)

Avatar Url Gordana Kuterovac Jagodić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.idi.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kuterovac Jagodić, Gordana; Erceg, Inja
Izvori motivacije za učenje i percepcija tranzicije u srednju školu kod učenika i učenica osmih razreda osnovne škole // 4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 18-18 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Kuterovac Jagodić, G. & Erceg, I. (2018) Izvori motivacije za učenje i percepcija tranzicije u srednju školu kod učenika i učenica osmih razreda osnovne škole. U: 4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana and Erceg, Inja}, year = {2018}, pages = {18-18}, keywords = {motivacija za u\v{c}enje, percepcija tranzicije, emocije}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Izvori motivacije za u\v{c}enje i percepcija tranzicije u srednju \v{s}kolu kod u\v{c}enika i u\v{c}enica osmih razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {motivacija za u\v{c}enje, percepcija tranzicije, emocije}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana and Erceg, Inja}, year = {2018}, pages = {18-18}, keywords = {motivation for learning, perception of transition, emotions}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Sources of motivation for learning and perception of transition to secondary education in eighth grade elementary school students}, keyword = {motivation for learning, perception of transition, emotions}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font