Pregled bibliografske jedinice broj: 986001
Uloga boje u kreriranju zaštitnog znaka i korporativnog vizualnog identiteta
Uloga boje u kreriranju zaštitnog znaka i korporativnog vizualnog identiteta // Printing & Design 2017 / Žiljak Vujić, Jana (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2017. str. 30-30 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 986001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga boje u kreriranju zaštitnog znaka i korporativnog vizualnog
identiteta
(The role of a Color in the Creation of a Trademark and Corporate
Visual Identity)
Autori
Bratić, Diana ; Matas, Maja ; Miljković, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Printing & Design 2017
/ Žiljak Vujić, Jana - Zagreb : FotoSoft (FS), 2017, 30-30
Skup
Printing & Design 2017
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.03.2017. - 10.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
boja, brand, zaštitni znak, korporativni vizualni identitet, marketing
(color, brand, trademark, corporate visual identity, marketing)
Sažetak
Poznato je da boja definira asocijacije na brand, te na taj način utječe na prepoznatljivost korporativnog identiteta što je od velikog značaja u kreiranju njegovih vizualnih elemenata. Stoga se u ovom radu nastojala istražiti povezanost dominantne boje zaštitnog znaka i pamtljivosti branda. Istraživanje je provedeno na ciljnoj skupini od 100 ispitanika u dobi od 18 do 25 godina jer su ispitanici te dobi najviše izloženi svim vrstama propagandnih aktivnosti različitih kompanija. Prikazivane su boje (crvena, narančasta, žuta, zelena, plava, ljubičasta, smeđa, te bijela, siva i crna) u ograničenom vremenskom intervalu, a ispitanici su ih trebali povezati s brandovima u čijem se zaštitnom znaku nalaze. Statističkom obradom dobivenih rezultata uočena je prevalencija crvene i plave kromatske boje, te sve tri akromatske boje. Također su zastupljeniji zaštitni znakovi koji uz ponuđenu dominantnu kromatsku boju sadrže i jednu akromatsku boju kao što je bijela ili crna. Saznanja proizašla iz rezultata ovog znanstvenog istraživanja dobra su referenca pri odabiru primarnih i sekundarnih boja u procesu kreiranja zaštitnog znaka kao temelja korporativnog vizualnog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb