Pregled bibliografske jedinice broj: 985829
Nosivi sloj kolničkih konstrukcija nerazvrstanih cesta s biopepelom kao vezivom
Nosivi sloj kolničkih konstrukcija nerazvrstanih cesta s biopepelom kao vezivom, 2018., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 985829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nosivi sloj kolničkih konstrukcija nerazvrstanih cesta s biopepelom kao vezivom
(Low volume roads pavement structure base layer with bioash as binder)
Autori
Zagvozda, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.12
Godina
2018
Stranica
216
Mentor
Rukavina, Tatjana
Ključne riječi
nosivi slojevi, biopepeo, nerazvrstane ceste, hidrauličkim vezivom vezane mješavine
(base layers, bioash, low volume roads, hydraulically bound mixtures)
Sažetak
Izgradnjom kolničkih konstrukcija nerazvrstanih cesta od lokalno dostupnih materijala smanjuje se potreba za sve manje dostupnim kvalitetnim zrnatim materijalima, a ujedno i djelomično smanjuje problem lokalno generirani otpadnih materijala ili nusproizvoda. U cilju sve veće proizvodnje energije iz obnovljivih izvora, u istočnoj Slavoniji posebice, generiraju se sve veće količine drvnih biopepela, koji su potencijalna zamjena za standardno hidrauličko vezivo (vapno) pri provedbi poboljšanja svojstava lokalnog tla. U istraživanju je proveden niz ispitivanja sa ciljem utvrđivanja mogućnosti primjene biopepela kao zamjene za vapno, pri stabilizaciji lokalnih tala s povećanim udjelom glinovitih frakcija, u svrhu izvedbe nosivih slojeva kolničkih konstrukcija nerazvrstanih cesta. Na ukupno 30 različitih mješavina provedena su ispitivanja mehaničkih svojstva: čvrstoće (tlačna i indirektna vlačna), nosivosti, brzine prolaska ultrazvuka i dinamičkog moduli elastičnosti te otpornosti na smrzavanje. Za optimalne stabilizacijske mješavine utvrđeno je i ponašanje modela nosivog sloja u kolničkoj konstrukciji nerazvrstanih cesta. U cilju definiranja optimalnih stabilizacijskih mješavina za 3 osnovna lokalna tla različitih stupnjeva plastičnosti, varirane su ukupne količine veziva od 3% i 5% te sadržaj biopepela u vezivu (0%, 25%, 50%, 75%, 100%). Rezultati ispitivanja pokazali su da se biopepelima u određenoj mjeri, koja bitno ovisi o svojstvima plastičnosti tla, može zamijeniti vapno uz postizanje podjednakih ili boljih mehaničkih svojstava Utvrđeni su optimalni udjeli biopepela za pojedino tlo te su zabilježene značajne korelacije između pojedinih mjerenih svojstava. Ponašanja modela pokazalo je da uz zadovoljavanje potrebnih debljina slojeva, ovi materijali mogu poslužiti kao nosivi sloj nerazvrstanih cesta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb,
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek