Pregled bibliografske jedinice broj: 98572
Marketing mlijeka
Marketing mlijeka, 2001., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 98572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing mlijeka
(Marketing milk)
Autori
Zmaić, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
05.10
Godina
2001
Stranica
121
Mentor
Meler, Marcel
Ključne riječi
marketing ; mlijeko ; obiteljska gospodarstva
(marketing ; milk ; famely farm)
Sažetak
U današnjim suvremenim uvjetima poslovanja marketing ne možemo promatrati samo kao poslovnu tehniku niti kao jednu aktivnost ili skup aktivnosti nego kao rezultat povezivanja sveukupnih aktivnosti neophodnih za zadovoljavanje potražnje i ciljeva gospodarskih subjekata, odnosno mljekara. Marketing-program mljekara podrazumijeva upoznavanje pojedinih elemenata marketing-miksa, odnosno pronalaženje optimalnih kombinacija elemenata marketing- miksa radi ostvarenja marketing-ciljeva, a za uspješno funkcioniranje marketinga mlijeka važno je da on funkcionira kao i marketing bilo kojeg drugog proizvoda. U radu se osobitosti tržišta mlijeka promatraju sa stajališta potreba, ponude, potražnje, cijene i konkurencije. Proizvodnja mlijeka u Hrvatskoj je u nepovoljnom položaju, obzirom da je usitnjena, nerazvijena, niske proizvodnosti i ne zadovoljava ukupne potrebe mlijeka u mljekarama pa se stoga takav položaj odražava i na neracionalan i skup sustav otkupa i nabave mlijeka, koji nije karakterističan za razvijene zemlje tržišnog gospodarstva. U suvremenom svijetu poslovanja, proizvođači mlijeka i mljekarska industrija izloženi su snažnom utjecaju konkurencije, te uspjeh iskorištavanja konkurentske prednosti u Republici Hrvatskoj ovisi o tome koliko će se brzo Republika Hrvatska snaći u modelu restrukturiranja, iskorištavanja proizvodnih kapaciteta, tehnološkoj efikasnosti i opremljenosti, kao i proizvodnom programu i kvaliteti mliječnih proizvoda. Prodajno tržište mlijeka u Republici Hrvatskoj je složeno, specifično i nije homogeno, a na istraživanje utječu tradicija u proizvodnji i potrošnji, kao i cijena, premije, otkup, uvoz-izvoz mlijeka kao i potražnja u području proizvodnje i potrošnje. Za provođenje marketing-koncepcije potrebne su informacije o svojstvima, potrebama i željama ciljnog tržišta, odnosno nužno je provođenje istraživanje tržišta, jer bez istraživanja tržišta nema ni pravog marketinga. Ono omogućuje mljekarama povećanje vjerojatnosti uspjeha i valjanosti marketing-odluka. Specifične karakteristike mlijeka utječu na kombiniranje elemenata marketing-miksa, a kod konkretnog kombiniranja tih elemenata uzima se u obzir specifičnost i širina tržišta, odnosno veća se pažnja posvećuje organizaciji distribucije i promocijskim aktivnostima. Budući da mlijeko i mliječni proizvodi pripadaju skupini osjetljivih proizvoda, ambalaža i pakovanje, kao subelementi marketing-miksa, igraju veoma važnu ulogu, obzirom da štite mlijeko i mliječne proizvode od vanjskih utjecaja, oštećenja, rasipanja i kvarenja. Kakvoća mliječnih proizvoda izravno utječe na intenzitet potrošnje, apsorpcijsku moć tržišta, kreiranje ambalaže, propagandne poruke i izbor kanala prodaje, a samo razlikovanje mliječnih proizvoda prema njihovim tržišnim svojstvima je temeljni činitelj diferencijacije i diverzifikacije proizvoda sa ciljem stvaranja takvih mliječnih proizvoda koji će sigurno naći trajni put do potrošača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Šumarstvo, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010008
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek