Pregled bibliografske jedinice broj: 985647
Daroviti učenici u inkluzivnom odgoju i obrazovanju
Daroviti učenici u inkluzivnom odgoju i obrazovanju // Odgoj i obrazovanje darovitih učenika - suvremene pedagogijske implikacije / Radeka, Igor (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zadru, 2018. str. 35-49
CROSBI ID: 985647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Daroviti učenici u inkluzivnom odgoju i obrazovanju
(Gifted children in inclusive education)
Autori
Luketić, Daliborka ; Karamatić Brčić, Matilda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Odgoj i obrazovanje darovitih učenika - suvremene pedagogijske implikacije
Urednik/ci
Radeka, Igor
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
35-49
ISBN
978-953-331-222-1
Ključne riječi
Daroviti učenici, inkluzivni odgoj i obrazovanje, inkluzivna teorija i praksa
(gifted children, inclusive education, inclusive theory and practice)
Sažetak
U nastojanju realiziranja inkluzivnog koncepta kroz rad s darovitim učenicima, škole postaju mjesta koja imaju zadatak osigurati svim učenicima primjerenu podršku u postupku stjecanja potrebnih kompetencija za daljnje školovanje, život i rad. Osiguranje podrške darovitim učenicima na emocionalnom, socijalnom i intelektualnom polju postaje zadaća svih sudionika procesa odgoja i obrazovanja. Daroviti učenici možda potencijalno posjeduju određene sposobnosti koje ih čine izuzetnima, ali istodobno ostvarivanje akademskih postignuća i odrastanje s darom, talentom, sklonostima i brojim drugim izraženim kognitivnim i nekognitivnim potencijalima može biti otežavajući čimbenik kvalitete i dobrobiti djeteta. Pri tome, rasti i učiti zajedno, socijalno i emocionalno razvijati se i graditi učenikovu osobnost znači prihvaćati i spoznavati različitosti, bilo da ona zahtijeva kurikulumsku prilagodbu s jedne strane ili pak obogaćivanje i akceleraciju s druge. Međutim, područje darovitosti i dalje ostaje kompleksno i izazovno svim onima koji bilo s teorijske, praktične ili istraživačke perspektive pristupaju pitanjima načina afirmacije izvrsnosti i kvalitete rada u odgoju i obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru