Pregled bibliografske jedinice broj: 985481
Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom
Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom // Acta Iadertina, 14 (2017), 2; 53-72 doi:10.15291/ai.1470 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 985481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom
(Reflective practice model - an efficient way of professional development in the classroom management)
Autori
Bilač, Sanja ; Miljković, Dubravka
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 14
(2017), 2;
53-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
stručno usavršavanje ; refleksivna praksa ; upravljanje razredom i disciplinom
(professional development ; reflective practice ; classroom and discipline management)
Sažetak
Promjena paradigme profesionalnoga razvoja učitelja, posebno reorganiziranje stručnoga usavršavanja, predstavlja važan preduvjet uvođenju pozitivnih promjena u školsku praksu. Refleksivna se praksa smatra učinkovitim načinom stručnoga usavršavanja. Upravljanje razredom i ostvarivanje discipline područje je odgojno-obrazovnoga rada u nastavi koje se tradicionalno smatra najvećim izazovom, a u stručnom je usavršavanju učitelja prilično zanemareno. Cilj je istraživanja bio utvrditi postoji li razlika u samoprocjeni ponašanja i zadovoljstvu poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom s obzirom na oblik njihova stručnoga usavršavanja: tradicionalni oblik nasuprot modelu refleksivne prakse. Istraživanje je obuhvaćalo neprobabilistički uzorak od ukupno 218 učitelja u RH podijeljen na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Dobivene su značajne razlike: primjena refleksivne prakse (eksperimentalna skupina) utječe na pozitivniju samoprocjenu ponašanja i veće zadovoljstvo poslom u upravljanju razredom i disciplinom nego sama edukacija (kontrolna skupina). Rezultati impliciraju da se primjenom modela refleksivne prakse može učinkovito reorganizirati stručno usavršavanje i mijenjati paradigma profesionalnoga razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CEEAS
- Creative Commons
- Crossref
- DOAJ
- EBSCO
- HRČAK
- Morepres
- One Belt, One Road Reference Source (2015-)