Pregled bibliografske jedinice broj: 985379
Vođenje nastave kao najvažniji oblik menadžmenta u obrazovanju odraslih
Vođenje nastave kao najvažniji oblik menadžmenta u obrazovanju odraslih // Quality Management in Adult Education Book of proceedings of the 8th international conference on adult education / Rajić, V. Kušić, S. (ur.).
Zagreb: Kerschoffset, 2018. str. 133-142 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 985379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vođenje nastave kao najvažniji oblik menadžmenta u obrazovanju odraslih
(Managing Teaching as The most important form of Management in Adult Education)
Autori
Kozina, Andrija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Quality Management in Adult Education Book of proceedings of the 8th international conference on adult education
/ Rajić, V. Kušić, S. - Zagreb : Kerschoffset, 2018, 133-142
ISBN
978-953-8065-17-0
Skup
8. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih = 8th International Conference on Adult Education: Quality Management in Adult Education
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.11.2018. - 02.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije nastavnilca, kompetencije vođe, obrazovanje odraslih, rukovođenje, upravljanje
(leadership competencies, teacher competence, adult education, leadership, management)
Sažetak
Suvremeni nastavni sustavi u odgovoru na izazove sadašnjice sve više u svojem razvoju primjenjuju rezultate ekonomskih znanosti. Koncept menadžmenta sve se vise primjenjuje u odgoju i obrazovanju pod raznim nazivima: prosvjetni menadžment, pedagoški menadžment, obrazovni menadžment, školski menadžment i sl. Na kvalitetnu provedbu obrazovanja odraslih utječe strateška i srednja razina menadžmenta, ali po miljenju autora, operativna razina menadžmenta (nastavnici koji vode nastavni proces) ima najveći utjecaj na obrazovanje odraslih. Nastavnik nije više samo izvor znanja nego postaje medijator, voditelj, posrednik i savjetnik polaznika u nastavnom procesu. Zadaća mu je uz sto manje intervencija polazniku postavljati razinu kognitivnog izazova te u njemu pobuditi usvajanje novog znanja. Odrasla osoba sama traži i procjenjuje izvore znanja te ih sukladno individualnim sposobnostima primjenjuje za ostvarenje zadanog cilja. Nastavnik kao refleksivni praktičar i istraživač potencira važnost nastavničkih kompetencija te u sve složenijim odgojno- obrazovnim situacijama obrazovanja odraslih traži najbolja rješenja. Svaki obrazovni proces uvijek je nadziran i praćen od državnih institucija, čime se ograničava samostalnost nastavnika u odlučivanju i vođenju. Isto tako, nastavnik mora ispunjavati obrazovne standarde koje definira demokratsko društvo. Za kvalitetno vođenje nastavnog sata moraju se koristiti sva umijeća potrebna za osiguranje aktivnog sudjelovanja polaznica u provedbi nastavnog procesa. Ovim radom nastojat ce se obrazložiti važnost vođenja kao operativne razine menadžmenta u obrazovanju odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Andrija Kozina
(autor)