Pregled bibliografske jedinice broj: 985122
Modeliranje i animiranje trodimenzionalne grafike
Modeliranje i animiranje trodimenzionalne grafike, 2016., diplomski rad, diplomski, Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 985122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje i animiranje trodimenzionalne grafike
(Modeling and animation of three-dimensional graphics)
Autori
Švacov, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tehničko veleučilište u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2016
Stranica
29
Mentor
Rajković, Ivan
Ključne riječi
3D grafika, animacija
(3D graphic, animation)
Sažetak
Strelovitim razvojem računalne tehnologije raste i razvoj računalne grafike i s time i njezina potražnja. U današnje vrijeme ne postoji film, reklama ili glazbeni video gdje se ne pojavljuje neki oblik računalne grafike. Zainteresiranost za njezin razvoj zaslužna je prvenstveno industrija računalnih video igara i njeni obožavatelji koji zahtjevaju sve realniji izgled stvorenih svijetova i likova. Tako je mene na ovu temu diplomskog rada privukla znatiželja kako funkcionira stvaranje 3D grafike, koji su sve procesi iza toga te kako sve to pokrenuti odnosno animirati. U radu ću opisati modeliranje i animiranje te alate potrebne za njihovu izradu. Dotaknuti ću se općeg znanja računalne grafike i njezine povijesti te kako se razvila u ono što danas poznajemo i koristimo. Za moj praktični dio rada koristio sam besplatni open source program pod nazivom Blender. Odabrao sam upravo njega jer sam bio zainteresiran da li se može napraviti u njemu sve što bi se moglo napraviti u programu koji se naplaćuje poput Autodesk Maya. Blender sadržava mnoge funkcije kao što su modeliranje, teksturiranje, renderiranje, sistem čestica (eng. particle system), UV unwraping, miksanje audio i video sadržaja, game engine za izradu logike računalnih video igara i slično. Za praktični dio sam dizajnirao i modelirao kuhinju na koju sam dodao teksture kako bi izgledala što realnije. Zatim sam namjestio svjetlo tj. pozicionirao sunce te animirao cijelu scenu tako dobijem što realniji prikaz promjene iz dana u noć odnosno „day to night timelapse“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Dizajn