Pregled bibliografske jedinice broj: 984947
ZNAČAJ I ULOGA „KAPETANA KATEGORIJE“ ZA POVEĆANJE PRODAJE I MAKSIMIZIRANJE PROFITABILNOSTI UKUPNE KATEGORIJE TRGOVACA
ZNAČAJ I ULOGA „KAPETANA KATEGORIJE“ ZA POVEĆANJE PRODAJE I MAKSIMIZIRANJE PROFITABILNOSTI UKUPNE KATEGORIJE TRGOVACA // Zbornik radova Libertas Zagreb, 2013 (2013), 137-147 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 984947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZNAČAJ I ULOGA „KAPETANA KATEGORIJE“ ZA POVEĆANJE PRODAJE I MAKSIMIZIRANJE PROFITABILNOSTI UKUPNE KATEGORIJE TRGOVACA
(THE IMPORTANCE AND ROLE OF “CATEGORY CAPTAINS” IN INCREASING SALES AND MAXIMIZING TOTAL CATEGORY PROFITABILITY THE IMPORTANCE AND ROLE OF “CATEGORY CAPTAINS” IN INCREASING SALES AND MAXIMIZING TOTAL CATEGORY PROFITABILITY THE IMPORTANCE AND ROLE OF “CATEGORY CAPTAINS” IN INCREASING SALES AND MAXIMIZING TOTAL CATEGORY PROFITABILITY THE IMPORTANCE AND ROLE OF “CATEGORY CAPTAINS” IN INCREASING SALES AND MAXIMIZING TOTAL CATEGORY PROFITABILITY THE IMPORTANCE AND ROLE OF "CATEGORY CAPTAINS" IN INCREASING SALES AND MAXIMIZING TOTAL CATEGORY PROFITABILITY)
Autori
Buneta, Anđelka ; Ćosić, Draženka ; Marić Cvijetinović, Jasmina
Izvornik
Zbornik radova Libertas Zagreb (1846-9728) 2013
(2013);
137-147
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kategorija, pokretač kategorije, partnerstvo, profitabilnost, potrošači
(category, category drivers, partnership, profitability, consumers)
Sažetak
Jačanje uloge velikih trgovačkih lanaca, doprinijelo je da potrošači danas iskazuju više lojalnosti prema konkretnom trgovcu nego robnoj marki. Broj proizvoda porastao je pet puta više nego prostor na polici, što je rezultat sve većih zahtjeva i želja potrošača. Iako postoji problem sukoba interesa, u cilju brzog odgovora potrebama potrošača nužna je vrlo uska suradnja trgovca i dobavljača. Interes svih dobavljača jest zauzeti što širu i bolju poziciju na polici, no samo jedan od njih može biti kapetan kategorije, koji dobiva najbolje pozicije jer najviše doprinosi većoj obrtajnosti i profitabilnosti kategorije. S druge strane trgovcu je interes koristiti znanje i iskustvo „kapetana kategorije“, ali i dalje želi imati potpunu kontrolu nad svojim policama i odlučivati koje će proizvode držati na svojim policama. Snažni maloprodavači uvode i novi trend outsourcinga u domeni menadžmenta određene kategorije, prepuštajući tu aktivnost vodećim dobavljačima u danoj kategoriji. Ključ efikasnog menadžmenta kategorije jest u razvoju dugoročnog partnerstva i održavanja integriranih lanaca opskrbe upravo s dobavljačima, „kapetanima kategorije“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
RRIF Visoka škola za financijski menadžment, Zagreb,
Sveučilište Libertas