Pregled bibliografske jedinice broj: 984945
Utjecaj međunarodnog okruženja na poslovne strategije brodarskih poduzeća u Republici Hrvatskoj
Utjecaj međunarodnog okruženja na poslovne strategije brodarskih poduzeća u Republici Hrvatskoj // 4. međunarodne konferencije Inovacije, tehnologije, edukacija i menadžment
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 2016. str. 283-287 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 984945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj međunarodnog okruženja na poslovne strategije brodarskih poduzeća u Republici Hrvatskoj
(The influence of international environment on business strategies of shipping companies in Croatia)
Autori
Smoje, Ivo ; Dumanić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
4. međunarodne konferencije Inovacije, tehnologije, edukacija i menadžment
/ - , 2016, 283-287
Skup
4. međunarodne konferencije Inovacije, tehnologije, edukacija i menadžment
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 14.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pomorsko tržište, međunarodno okruženje, poslovna strategija, strateški menadžment
(maritime market, international environment, business strategy, strategic management)
Sažetak
Svjetsko pomorsko tržište može se definirati kao ukupnost svih brodara i korisnika prijevoznih usluga koji u određenom vremenu nude ili potražuju raspoložive brodske kapacitete radi ugovaranja prijevoza tereta morskim putem po vozarinama koje se formiraju djelovanjem ponude i potražnje te ostalih čimbenika. Poslovna strategija obično se usredotočuje na poslovnu jedinicu ili razinu proizvoda te razmatra unaprjeđenje konkurentne pozicije proizvoda ili usluge poduzeća u specifičnoj industriji ili tržišnom segmentu koji opslužuje poslovna jedinica. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi koji od utjecaja međunarodnog okruženja imaju najveći utjecaj na njihovo poslovanje, te tom utjecaju prilagoditi svoju poslovnu strategiju koja je od ključnog značaja za uspješno poslovanje. Promjene u međunarodnom okruženje utječu na promjene vozarina koje izravno utječu na poslovanje brodarskih poduzeća u RH, te samim time i na njihove poslovne strategije. Kretanje roba na svjetskom tržištu i gospodarski rast pojedinih regija također utječu na poslovne strategije brodarskih poduzeća u RH, jer svoju strategiju moraju prilagoditi novim okolnostima. Zaključeno je da fluktuacija tečaja pozitivno utječe na financijski rezultat hrvatskih brodara, te da promjena cijena goriva ima negativan utjecaj na njihove poslovne strategije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split