Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 984800

Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske


Alfirević, Nikša; Vican, Dijana; Pavičić, Jurica
Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 4; 1299-1325 doi:10.15516/cje.v20i4.3143 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 984800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske
(What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia)

Autori
Alfirević, Nikša ; Vican, Dijana ; Pavičić, Jurica

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20 (2018), 4; 1299-1325

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Hrvatska ; obrazovni menadžment ; prediktorske varijable ; profesija ; školski ravnatelji
(Croatia ; educational management ; predictors ; profession ; school principals)

Sažetak
In this study, the authors discuss the educational and social factors that contribute to the perception of school principals as an independent managerial profession. Empirical results are based on a household survey, nationally representative of the Republic of Croatia as a small European country involved in a comprehensive educational reform. The empirical results indicate that trust in individual social actors relevant for education and the public perception of school effectiveness can serve as predictors of the public assessment of principalship as a profession. Potential implications for further research and policy development in small European countries are suggested. The proposed policy interventions emphasize institutional capacity building and an attempt to achieve a positive feedback loop by strengthening mutual links between the development of local resources and the communication of positive local narratives.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Empirijsko istraživanje provedeno za potrebe ovoga rada realizirano je uz financijsku pomoć Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, u okviru Znanstvenog centra izvrsnosti za školsku efektivnost i menadžment/Empirical research for this paper has been financially supported by the Ministry of Science and Education of the Republic of Croatia, within the activities of the Scientific Centre of Excellence for School Effectiveness and Management.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split,
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jurica Pavičić (autor)

Avatar Url Nikša Alfirević (autor)

Avatar Url Dijana Vican (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi cje2.ufzg.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Alfirević, Nikša; Vican, Dijana; Pavičić, Jurica
Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 4; 1299-1325 doi:10.15516/cje.v20i4.3143 (recenziran, članak, znanstveni)
Alfirević, N., Vican, D. & Pavičić, J. (2018) Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (4), 1299-1325 doi:10.15516/cje.v20i4.3143.
@article{article, author = {Alfirevi\'{c}, Nik\v{s}a and Vican, Dijana and Pavi\v{c}i\'{c}, Jurica}, year = {2018}, pages = {1299-1325}, DOI = {10.15516/cje.v20i4.3143}, keywords = {Hrvatska, obrazovni menad\v{z}ment, prediktorske varijable, profesija, \v{s}kolski ravnatelji}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v20i4.3143}, volume = {20}, number = {4}, issn = {1848-5189}, title = {\v{S}to oblikuje percepciju \v{s}kolskih ravnatelja kao profesionalnih menad\v{z}era u malim europskim dr\v{z}avama? Slu\v{c}aj Hrvatske}, keyword = {Hrvatska, obrazovni menad\v{z}ment, prediktorske varijable, profesija, \v{s}kolski ravnatelji} }
@article{article, author = {Alfirevi\'{c}, Nik\v{s}a and Vican, Dijana and Pavi\v{c}i\'{c}, Jurica}, year = {2018}, pages = {1299-1325}, DOI = {10.15516/cje.v20i4.3143}, keywords = {Croatia, educational management, predictors, profession, school principals}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v20i4.3143}, volume = {20}, number = {4}, issn = {1848-5189}, title = {What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia}, keyword = {Croatia, educational management, predictors, profession, school principals} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font