Pregled bibliografske jedinice broj: 984687
Žene i informacijsko-komunikacijske tehnologije: zašto su studentice rijetkost na studiju računarstva?
Žene i informacijsko-komunikacijske tehnologije: zašto su studentice rijetkost na studiju računarstva? // 2015 38th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO) Proceedings / Biljanović, Petar (ur.).
Opatija: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2015. str. 1134-1137 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 984687 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Žene i informacijsko-komunikacijske
tehnologije:
zašto su studentice rijetkost na studiju
računarstva?
(Women and Information and Communication
Technologies: Why are the female students a
rarity on computing studies?)
Autori
Babić, Tihana ; Ogrin, Ana ; Šarkanj, Klaudija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2015 38th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO) Proceedings
/ Biljanović, Petar - Opatija : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2015, 1134-1137
ISBN
978-953-233-083-0
Skup
CE - Računala u obrazovanju
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 25.05.2015. - 29.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
studentice, IKT, STEM, računarstvo
(female students, ICT, STEM, computing)
Sažetak
Rad se bavi pitanjem vrlo slabog interesa žena za studije računarstva odnosno informacijsko – komunikacijskih tehnologija. Statistički podaci Agencije za znanost i visoko obrazovanje pokazuju da u Hrvatskoj samo 13% studentica izabire studije u području tehničkih, biotehničkih, inženjerskih i prirodnih znanosti (STEM). Na Visoko učilište Algebra – visoku školu za primijenjeno računarstvo upisan je 491 student na preddiplomske i diplomski studij u školskoj godini 2014./2015., od čega samo 43 studentice, što znači da je zastupljenost studentica manja od 9%. Svrha ovog kvalitativnog istraživanja, u kojem je sudjelovalo 36 studentica, je identificirati motive upisanih studentica te, suprotno, moguće razloge zbog kojih studij računarstva nije popularniji odnosno atraktivniji među djevojkama. Studentice ističu intrinzične motive za upis, ali i dobre poslovne mogućnosti nakon završenog studija. Smatraju da glavni uzroci slabe zastupljenosti žena u ICT-u leže u tradicionalnom vjerovanju da je to muški posao, slabijem predznanju u području tehnologija, društvenom neprihvaćanju te slaboj informiranosti. Kao moguća rješenja proizašla iz ovog istraživanja ističu se obvezna rana informatička edukacija, adekvatno informiranje učenika te kreativne promotivne aktivnosti.Rad se bavi pitanjem vrlo slabog interesa žena za studije računarstva odnosno informacijsko – komunikacijskih tehnologija. Statistički podaci Agencije za znanost i visoko obrazovanje pokazuju da u Hrvatskoj samo 13% studentica izabire studije u području tehničkih, biotehničkih, inženjerskih i prirodnih znanosti (STEM). Na Visoko učilište Algebra – visoku školu za primijenjeno računarstvo upisan je 491 student na preddiplomske i diplomski studij u školskoj godini 2014./2015., od čega samo 43 studentice, što znači da je zastupljenost studentica manja od 9%. Svrha ovog kvalitativnog istraživanja, u kojem je sudjelovalo 36 studentica, je identificirati motive upisanih studentica te, suprotno, moguće razloge zbog kojih studij računarstva nije popularniji odnosno atraktivniji među djevojkama. Studentice ističu intrinzične motive za upis, ali i dobre poslovne mogućnosti nakon završenog studija. Smatraju da glavni uzroci slabe zastupljenosti žena u ICT-u leže u tradicionalnom vjerovanju da je to muški posao, slabijem predznanju u području tehnologija, društvenom neprihvaćanju te slaboj informiranosti. Kao moguća rješenja proizašla iz ovog istraživanja ističu se obvezna rana informatička edukacija, adekvatno informiranje učenika te kreativne promotivne aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti