Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 984572

Provjera valjanosti konstrukta inojezičnoga motivacijskoga sustava pojma o sebi


Vidak, Nives
Provjera valjanosti konstrukta inojezičnoga motivacijskoga sustava pojma o sebi, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 984572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provjera valjanosti konstrukta inojezičnoga motivacijskoga sustava pojma o sebi
(Validation of the L2 Motivational Self System)

Autori
Vidak, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.01

Godina
2019

Stranica
184

Mentor
Mihaljević Djigunović, Jelena ; Rovan, Daria

Ključne riječi
motivacija ; OVIJ ; L2MSS ; idealno inojezično ja ; traženo inojezično ja ; iskustvo učenja inoga jezika ; kauzalne atribucije ; uspjeh
(motivation ; SLA ; L2MSS ; Ideal L2 Self ; Ought-to L2 Self ; L2 Learning Experience ; causal attributions ; learning success)

Sažetak
Proces globalizacije rezultirao je činjenicom da je jezik iznimno bitan kao komunikacijsko sredstvo. Usto, posebno se ističu okolnosti u kojima su učenici najviše izloţeni engleskome jeziku u usporedbi s drugim svjetskim jezicima. Suvremena nastava usmjerena je na učenika i proces učenja, te se uloga individualnih faktora pomno proučava. Posebnu vaţnost ima motivacija kao ključni faktor u procesu OVIJ-a. Njezinu sloţenost i promjenjivost nije lako razumjeti i definirati, što je dovelo do brojnih teorija i modela. Jedan od najnovijih motivacijskih modela ponudio je Zoltan Dörnyei. Povezano s time, glavni je cilj ovoga istraţivanja upravo provjeriti valjanost Dörnyeijeva konstrukta L2MSS na hrvatskim adolescentima različite dobi: prvih i trećih razreda srednje škole i prve godine fakulteta. Dodatni ciljevi su ispitati ima li razlika u izraţenosti različitih dimenzija konstrukta L2MSS kod hrvatskih adolescenata, utvrditi postoje li razlike povezane s dobi u motivaciji za učenje engleskoga jezika tijekom adolescentske dobi i utvrditi povezanost različitih dimenzija L2MSS-a s kauzalnim atribucijama i uspjehom iz engleskoga jezika. Za potrebe istraţivanja preveden je i prilagoĎen upitnik Taguchi i sur. (2009). Upitnik je testiran u preliminarnom istraţivanju, pa je primijenjen u glavnome istraţivanju. PotvrĎena je valjanost i pouzdanost mjernoga instrumenta za primjenu u hrvatskome obrazovnom kontekstu. Istraţivanje je potvrdilo da postoje očekivane latentne dimenzije upitnika u sklopu L2MSS-a u hrvatskome obrazovnom kontekstu, tj. potvrĎena je trodimenzionalna struktura konstrukta. Najizraţenija dimenzija konstrukta je Idealno inojezično ja. Dokazano je postojanje razlika s obzirom na dob u motivaciji adolescenata za učenje engleskoga jezika. Rezultati istraţivanja pokazali su da najviši stupanj motivacije za učenje ima najstarija skupina – studenti. MeĎutim, pokazalo se da je skupina učenika trećih razreda srednje škole najmanje motivirana za engleski jezik, za razliku od svojih mlaĎih kolega iz prvih razreda i starijih kolega – studenata prve godine studija. Tu pojavu pada motivacije tijekom srednjoškolskog obrazovanja trebalo bi pomno ispitati u budućim istraţivanjima. UtvrĎena je pritom i statistički značajna povezanost izmeĎu kauzalnih atribucija, uspjeha i pojedinih dimenzija konstrukta L2MSS. Ovim istraţivanjem utvrĎena je valjanost Dörnyeijeva konstrukta u hrvatskom kontekstu i sukladno tome mogu se razviti odgovarajući instrumenti za mjerenje motivacije hrvatskih učenika engleskoga jezika tijekom adolescentske dobi. To će produbiti opće razumijevanje motivacije za učenje inoga jezika. Steći će se uvid u strukturu i varijabilitet motivacije kod hrvatskih adolescenata. Nove spoznaje moći će se primijeniti u nastavi stranih jezika u hrvatskome obrazovnom sustavu i moći će posluţiti sudionicima obrazovnoga procesa, posebice nastavnicima, da dobiju bolju sliku o motivaciji hrvatskih učenika i studenata. Te spoznaje mogu se primijeniti u razrednome okruţenju kako bi nastavnici mogli ne samo motivirati svoje učenike već i spriječiti pad ili gubitak motivacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Dubrovniku

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

dokumen.tips

Citiraj ovu publikaciju:

Vidak, Nives
Provjera valjanosti konstrukta inojezičnoga motivacijskoga sustava pojma o sebi, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Vidak, N. (2019) 'Provjera valjanosti konstrukta inojezičnoga motivacijskoga sustava pojma o sebi', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vidak, Nives}, year = {2019}, pages = {184}, keywords = {motivacija, OVIJ, L2MSS, idealno inojezi\v{c}no ja, tra\v{z}eno inojezi\v{c}no ja, iskustvo u\v{c}enja inoga jezika, kauzalne atribucije, uspjeh}, title = {Provjera valjanosti konstrukta inojezi\v{c}noga motivacijskoga sustava pojma o sebi}, keyword = {motivacija, OVIJ, L2MSS, idealno inojezi\v{c}no ja, tra\v{z}eno inojezi\v{c}no ja, iskustvo u\v{c}enja inoga jezika, kauzalne atribucije, uspjeh}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vidak, Nives}, year = {2019}, pages = {184}, keywords = {motivation, SLA, L2MSS, Ideal L2 Self, Ought-to L2 Self, L2 Learning Experience, causal attributions, learning success}, title = {Validation of the L2 Motivational Self System}, keyword = {motivation, SLA, L2MSS, Ideal L2 Self, Ought-to L2 Self, L2 Learning Experience, causal attributions, learning success}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font